OMV Petrom, care operează aproape 800 de benzinării în România, menține volutar reducerea cu 50 de bani a prețului carburanților în stațiile OMV și Petrom, a anunțat compania, la puțin timp după intrarea în vigoare a OUG prin care Guvernul a prelungit până la finalul anului subvenționarea de la bugetul de stat a jumătate din această reducere.
″OMV Petrom continuă să se conformeze voluntar măsurilor adoptate de Guvern și menține reducerea cu 50 de bani/litru a prețurilor tuturor sortimentelor de benzină și motorină din stațiile de alimentare OMV și Petrom din România, în perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2022″, se arată într-un comunicat al operatorului.
Potrivit sursei citate, compania s-a conformat voluntar măsurilor guvernamentale adoptate pentru perioada 1 iulie – 30 septembrie 2022 și a aplicat o reducere de preț de 50 de bani/litru pentru toate sortimentele de benzină și motorină.
Această reducere va fi păstrată și de la 1 octombrie, conform noilor măsuri adoptate de Guvern, spune OMV Petrom. Reducerea este afișată pe totemuri, la intrarea în stațiile de alimentare OMV și Petrom, și este reflectată pe bonul fiscal. La pompă, afișajul electronic indică prețul carburanților fără reducerea de 50 de bani.
″În perioada 30 iunie –30 septembrie 2022, prețurile carburanților au scăzut cu circa 2 lei/litru la sortimentele de benzină și cu circa 1 leu/litru la sortimentele de motorină. Scăderea a fost determinată de reducerea cu 50 de bani/litru efectuată în baza conformării voluntare, la care s-au adăugat și alte reduceri de preț, care au reflectat evoluția cotațiilor internaționale ale produselor petroliere. În prezent, șoferii plătesc cu 100 de lei mai puțin pentru benzină și cu 50 de lei mai puțin pentru motorină pentru un plin de 50 de litri, comparativ cu 30 iunie″, se menționează în comunicat.
Guvernul a aprobat vineri, prin ordonanță de urgență, aplicarea reducerii de 50 de bani pe litru, din care 25 de bani compensați de la bugetul de stat, și pentru perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2022, așa cum a decis anterior coaliția de guvernare. Impactul bugetar al prelungirii este estimat la circa 175 milioane lei lunar.
CITEȘTE ȘI Tencent și-a pierdut titlul de cea mai valoroasă companie chineză. Un gigant de băuturi alcoolice preia ștafetaPrelungirea a fost justificată inclusiv prin faptul că ″situația combustibililor pe piețele de profil este volatilă ca urmare a conflictului din Ucraina și a măsurilor sancționatorii impuse de Uniunea Europeană Federației Ruse″. Din 5 decembrie intră în vigoare embargoul impus de UE pe țițeiul produs în Rusia, iar din februarie anul viitor vor fi interzise și achizițiile de produse petroliere din această sursă.
Prețul benzinei a crescut cu 20% de la începutul anului, iar cel al motorinei, cu 37%, incluzând reducerea de 50 de bani pe litru de la pompă, potrivit datelor Consiliului Concurenței.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Ucraina cere o ”aderare accelerată la NATO”Astfel, de la 1 octombrie, reducerea va fi acordată și livrărilor de benzină și motorină efectuate în baza bonurilor de valoare, prin livrarea de cantități suplimentare corespunzătoare contravalorii reducerii de preț, reducerea urmând a fi evidențiată pe bonul nefiscal.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Blue Air se prezintă drept "o mândră companie privată românească", dar anunță că nu poate relua cursele nici după 10 octombrie. Motivul avansatÎn plus, angrosiștii cu atestate de distribuție și comercializare vor căpăta dreptul de a cumpăra carburanți la preț redus cu 50 de bani și de a îi revinde, fiind însă obligați ca, la revânzare, să acorde la rândul lor reducerea de 50 de bani clienților lor finali. Cei care nu acordă reducerea vor primi amendă de la 50.000 la 500.000 lei. Până acum, revânzarea era complet interzisă.
″(În acest fel – n.r.), se evită o potențială discriminare între clienții finali persoane juridice care au posibilitatea să facă alimentări direct din rețele de retail, în raport de clienții finali care nu au această posibilitate și se aprovizionează exclusiv pe canalul de comerț cu ridicata. Totodată, se evită apariția de blocaje logistice (de aprovizionare, epuizarea rapidă a stocurilor din stații) la nivelul stațiilor de distribuție, care pot fi cauzate de migrarea unor clienți finali persoane juridice către stații de distribuție, clienți care de regulă alimentează cantități mari de carburant″, se menționează în nota de fundamentare a draftului de act normativ. Potrivit sursei citate, modificarea a fost solicitată de către comercianții de produse energetice și de asociațiile lor de profil.