Volumele intrărilor de motorină în porturile României au scăzut în februarie cu 14%, la 303 mii tone, ca urmare a scăderii cererii sezoniere autohtone, dar și ucrainene, potrivit datelor Grupului de Consultanță A-95.
Reducerea volumelor este rezultatul cererii sezoniere scăzute din România și de o reducere a livrărilor de motorină către Ucraina, susține grupul de consultanță ucrainean.
În februarie, companiile românești au livrat 101 mii tone de motorină Ucrainei, cu 28 mii tone sub volumele din ianuarie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Principalele volume, 272 mii tone, au fost descărcate în portul Constanța, la terminalul Petromidia sosind alte 31 mii tone de motorină.
În portul Galați, importurile de motorină au fost nule.
Geografia aprovizionării cu motorină din februarie nu s-a schimbat față de din ianuarie.
Cele mai mari volume, 99 mii tone, au provenit de la rafinăria saudită YASREF. 73 mii toneau sosit de la rafinăria Turkish Star. Volumul livrărilor de combustibil diesel de la Indian Reliance Industries a fost de 54 mii tone, iar 40 mii tone și 37 mii tone de diesel au ajuns în porturile românești din Grecia, respectiv, Israel.
În februarie, o parte din motorina ajunsă în porturile românești din Turcia, Israel, Arabia Saudită, India și Grecia a fost expediată în Ucraina.
Astfel, 40 mii tone de produse israeliene, 30 mii tone de motorină saudită și alte 23 mii tone de diesel din Kuweit au fost exportate în Ucraina, unde au ajuns și alte 10 mii tone de motorină grecească și turcească. Aprovizionarea Kievului cu motorină produsă de India din terminalele din România s-a ridicat la 11.000 de tone.