KLM Royal Dutch Airlines a anunțat, vineri, că va investi în prima fabrică europeană de biocombustibil pentru aviație și își propune ca obiectiv pentru următorii zece ani să cumpere și să folosească peste 75.000 tone de combustibil sustenabil pentru aviație, în fiecare an.
"SkyNRG, lider mondial pe piața de combustibil sustenabil pentru aviație (Sustainable Aviation Fuel - SAF) va dezvolta prima fabrică din Europa specializată în producția de biocombustibil pentru industria aeronautică. Fabrica va fi construită în Delfzijl, Olanda și este programată pentru a fi inaugurată în 2022", se arată într-un comunicat.
KLM este singura companie aeriană din Europa care operează zboruri intercontinentale alimentate parțial cu bio-kerosen, un substitut sustenabil al kerosenului, la finalul anului 2018 fiind operate aproximativ 1.500 de zboruri alimentate cu 1.318 tone de bio-kerosen, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Apariția aviației a avut un impact major asupra lumii, oferind un nou mijloc de a apropia oamenii. Acest privilegiu merge mână în mână cu o mare responsabilitate pe care o avem față de planeta noastră. KLM ia acest lucru în serios și, prin urmare, a investit în sustenabilitate de mulți ani. Prin colaborarea cu alte părți, putem construi o instalație care va accelera dezvoltarea unui carburant sustenabil pentru aviație. Din anul 2022, instalația va produce 100.000 de tone pe an, dintre care 75.000 de tone vor fi achiziționate de KLM. Acest lucru va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 200.000 de tone pe an, ceea ce este egal cu emisiile eliberate de 1.000 de zboruri KLM între Amsterdam și Rio de Janeiro", spune Pieter Elbers, președinte și CEO al KLM.
Combustibilul sustenabil pentru aviație este o opțiune necesară industriei aviatice comerciale, pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, pe lângă reînnoirea flotei și creșterea eficienței operaționale. Cu toate acestea, în prezent, nu se produce suficient kerosen sustenabil. Din anul 2022, centrala va produce anual 100.000 de tone de biocombustibil, precum și 15.000 de tone de bioGPL, ca produs secundar. Aceasta va însemna o reducere de dioxid de carbon de 270.000 de tone pe an pentru industria aviatică, potrivit companiei.
Linia aeriană a mai anunțat că materia primă folosită pentru producție va fi formată din deșeuri reziduale, cum ar fi uleiul de gătit, provenind preponderent din fabricile din zonă. Instalația va funcționa pe bază de hidrogen sustenabil, produs prin utilizarea apei și a energiei eoliene. Datorită acestor opțiuni, acest carburant pentru aviație oferă o reducere a emisiilor de dioxid de carbon de cel puțin 85% în comparație cu combustibilii fosili. Utilizarea SAF va contribui, de asemenea, la o reducere semnificativă a particulelor ultra-fine și a emisiilor de sulf.
KLM arată că dezvoltarea acestei fabrici reprezintă un pas important spre implementarea planului de acțiune „Smart & Sustainable” al industriei, elaborat de 20 de organizații de transport și centre de cunoaștere. Aeroportul Amsterdam Schiphol va investi, de asemenea, în dezvoltarea acestei fabrici.
"Acest proiect va adăuga 15.000 de tone de bioGPL la aprovizionarea noastră anuală. Acest lucru înseamnă mai mult de 35.000 de tone de reducere a emisiilor de dioxid de carbon", spune Bram Gräber, CEO al SHV Energy.
KLM a înregistrat un record de 32,7 milioane de pasageri în 2017, oferind pasagerilor săi zboruri directe către 165 de destinații cu o flotă de peste 160 de aeronave. Compania aeriană are peste 32.000 de angajați în întreaga lume. Grupul KLM a transportat în total peste 41 de milioane de pasageri în 2017. În afară de KLM, Grupul KLM include și KLM Cityhopper, Transavia și Martinair.