Grupul maghiar MOL a înregistrat anul trecut un volum record de vânzări de carburanți în România, cu aproximativ 5% superior recordului istoric precedent, înregistrat în 2019. Explicație: pe lângă aprecierea cererii ca urmare a revenirii economice, cea mai mare rafinărie autohtonă, Petromidia, operată de Rompetrol, a fost închisă în trimestrul al treilea, trimestrul cu cele mai mari vânzări din istoria grupului MOL în România, în urma exploziei de la începutul lunii iulie.
MOL are o cotă de piață de aproximativ 20%, fiind al treilea jucător de pe piața de carburanți autohtonă, deținând 244 de stații de comercializare a carburanților.
Principalul actor de pe piața carburanților, OMV Petrom, și-a majorat la rândul său vânzările în 2021 cu 350 mii tone sau 7% față de 2020. Volumele vânzărilor cu amănuntul ale OMV Petrom au crescut cu 12%, indicând o evoluție superioara comparativ cu nivelul înregistrat în perioada pre-COVID.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Alexandru Băloi, Director Divizia de Soluții pentru Antreprenori, Vodafone România: Pentru o afacere mică, primii pași în digitalizare înseamnă prezența în mediul online. E foarte important să poată să te găsească cliențiiÎn 2021, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină cu 17,2%, iar pe cele de motorină, cu 13,6% față de cele din 2020, ajungând la un volum de 177 mii tone de benzină, respectiv 592 mii tone motorină.
Record istoric al vânzărilor de carburanți MOL în România
Comparativ cu cel mai bun an pre-pandemic, 2019, vânzările de benzină, respectiv motorină ale grupului maghiar în România s-au majorat cu 5,98%, respectiv 5,15%.
CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmenteÎn trimestrul al patrulea, în urma repornirii Petromidia, MOL și-a redus vânzările pe piața autohtonă, de la recordurile înregistrate în trimestrul al treilea, de la 51 mii tone de benzină și 169 mii tone motorină la 43 mii tone benzină, respectiv 144 mii tone motorină.
Așa se face că rezultate din ultimul trimestru al anului trecut au fost mai reduse decât cele din ultimul trimestru al lui 2019, cât MOL comercializase pe piața din România, 43 mii tone benzină și 145 mii tone motorină.
Creșterea vânzărilor din România din 2021 este peste cea de pe piața regională, unde MOL a înregistrat o majorare de 386 mii tone sau 9% comparativ cu 2020.
Grupul MOL a anunțat vineri dublarea rezultatului operațional pe tot anul 2021, acesta ajungând la aproape 1,5 miliarde dolari, susținut de o contribuție mai solidă din petrochimie și rafinare, dintre care petrochimia a contribuit cu peste 50%.
Rezultatul operațional al întregului grup MOL pe 2021 a ajuns la un nivel record, de 3,531 miliarde dolari, peste previziunile inițiale.