Compania de stat Hidroelectrica a fost amendată de ANPC cu argumentul că nu a înregistrat în termenul legal un contract de energie.
Este afirmat că, mai bine de un an, Hidroelectrica ar fi tergiversat soluționarea cazului, emițând un răspuns evaziv. În tot acest timp, clientul a fost la un pas de a fi trimis în judecată de către fostul furnizor, Tinmar Energy, pentru neplata facturilor, conform Observatorul Prahovean.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Potrivit legii, tatăl meu urma să fie client al Hidroelectrica începând cu data de 23.06.2022, lucru care s-a și întâmplat, conform înregistrărilor din POSF, platforma națională de schimbare a furnizorului de energie electrică și gaze naturale.
Din acel moment, lună de lună, clientul a transmis indexul în termenul indicat în contract, neprimind nicio factură de la Hidroelectrica. În aprilie 2023 a primit acasă o somație de plată de aproape 1.100 de lei de la Tinmar Energy, fostul furnizor”, susține bărbatul care a sesizat Protecția Consumatorilor.
Investigațiile ulterioare au scos la iveală faptul că vechiul furnizor a fost anunțat de Hidroelectrica de schimbare furnizorului abia după șase luni de la semnarea contractului, arată sursa citată.
În primele 9 luni ale anului trecut, portofoliul de clienți de furnizare al Hidroelectrica s-a dublat, numărul locurilor de consum alimentate ajungând la peste 565.000.
În plus, a început să scadă valoarea veniturilor nefacturate și deci neîncasate pe segmentul de furnizare, din cauza întârzierii emiterii facturilor. ″Aceste întârzieri sunt în proces de recuperare, soldul creanțelor nefacturate fiind diminuat cu 659 milioane lei (31%), la 1,446 miliarde lei la 30 septembrie 2023, de la 2,105 miliarde lei la 30 iunie 2023″, se spune în cel mai recent raport trimestrial al companiei.