Hidroelectrica, producător de energie electrică cu peste 500.000 de consumatori casnici și non-casnici, inclusiv IMM-uri, a anulat licitația pentru achiziția de servicii de plată cu cardul prin aplicația de mobil iHidro și pe site-ul propriu, potrivit unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Motivul anulării acestei licitații a fost acela că: „toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile”, a anunțat în 28 mai compania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania de stat și-a lansat în toamna anului trecut aplicația iHidro fără funcția de plată online cu cardul a facturilor.
Pentru a rezolva această problemă, Hidroelectrica a lansat la începutul lunii aprilie o licitație deschisă, la care a primit trei oferte din partea: Netopia Financial Services, PayU și respectiv Europayment Services (în asociere cu CEC Bank), scrie Hotnews.ro.
În cadrul licitației, un posibil ofertant a întrebat Hidroelectrica dacă poate furniza o statistică anuală a plătitorilor pe top bănci, iar datele comunicate de companie arată că în primele trei luni din acest an cele mai multe plăți au fost făcute de clienți ai Băncii Transilvania (46%), BCR (25%), BRD (9%), Raiffeisen (9%), Unicredit (8%) și CEC Bank (3%).
Producătorul de energie a mai menționat că există separat și un cont open unde se fac tranzacții IBAN-IBAN, interbancar.
Tranzacțiile din acest cont vor putea migra parțial către plățile cu cardul - fără ca Hidroelectrica să garanteze un anumit volum pentru o astfel de migrare. În acest cont se încasează sumele de la clienții consumatori mari de energie și care nu sunt pretabile la plata cu cardul”, a menționat Hidroelectrica.
Noile instrumente de plată pe care vrea să le introducă Hidroelectrica vizează în special segmentul casnic, cu sute de mii de facturi și valori mici pretabile la plata cu cardul bancar.
Aplicația Hidroelectrica a fost suspendată la doar o zi după lansare. Au fost încurcate datele clienților
Aplicația online "iHidro", lansată în data de 2 octombrie 2023 de Hidroelectrica, a fost suspendată după doar o zi, în urma mai multor reclamații legate de erori. Operatorii call-center au spus atunci că sunt făcute verificări, după ce au existat mai multe sesizări potrivit cărora au fost încurcate datele clienților. În mai multe cazuri, după instalare, apăreau datele altor persoane, cu alte nume, numere de telefon și adrese.
În același timp, au fost situații în care clienții au fost anunțati că există deja conturi pe numele lor. Alți clienți au reclamat că nu există opțiune pentru menționarea unui al doilea loc de consum.
Unii clienți au reușit să-și instaleze aplicația, dar au constatat că nu o pot folosi pentru plăți. Hidroelectrica a transmis atunci că aceasta este o funcție care nu este încă disponibilă, fiind necesară parcurgerea unei proceduri de achiziții publice pentru obținerea ei.
Aplicația permite în prezent monitorizarea consumului, a facturilor ori transmiterea indexului.