Grupul petrolier ungar MOL, prezent și în România, și-a planificat investiții de câte 1,5 miliarde de dolari în fiecare interval de cinci ani, până în 2030, în proiectele privind extinderea activității din chimie și petrochimie din Europa Centrală și de Est. De asemenea, grupul vrea să își majoreze cota pe piața carburanților în regiune la 25-30%, până în anul 2030, de la puțin peste 20% în prezent, potrivit noii strategii pe termen lung.
“MOL intenționează să majoreze utilizarea de materii prime în petrochimie la 3 milioane de tone și să pătrundă pe noi segmente de produse. Investițiile din chimie și petrochimie se vor baza pe tipurile de produse actuale ale rafinăriilor Grupului MOL”, a anunțat vineri grupul.
MOL urmărește totodată să se plaseze între primele 25% de companii din Europa în funcție de eficiența generală și să îmbunătățească în continuare eficiența energetică, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, compania are ca obiectiv o diversificare semnificativă a operațiunilor sale de rafinare până în 2030.
“MOL are ca obiectiv creșterea graduală a ponderii produselor altele decât carburanții, la peste 50% până în 2030 (de la nivelul actual sub 30%), prin proiecte de investiții concentrate în special pe zona lanțului valoric din chimie și petrochimie”, precizează oficialii MOL.
În ceea ce privește segmentul de retail, MOL vrea să-și dezvolte rețeaua de benzinării din regiune.
MOL își va transforma astfel operațiunile de retail într-o platformă de furnizare de ”servicii de mobilitate”.
CITEȘTE ȘI Transelectrica se pregătește de procese cu foști și actuali șefi. Directorul filialei SMART SA acuză compania-mamă de hărțuire“Obiectivul este ca jumătate din veniturile segmentului retail/mobilitate să fie generate de noile servicii legate de mobilitate, iar serviciile către clienții finali să aducă o treime din EBITDA la nivel de grup până în 2030”, arată compania.
Mai mult, noua strategie pe termen lung prevede ca MOL să investească în noi direcții de afaceri, astfel încât acestea să genereze circa 10% din EBITDA la nivel de grup până în 2030. Noul portofoliu este preconizat să genereze un flux de numerar pozitiv până în 2030.
“Numărul benzinăriilor din rețeaua noastră a crescut de la 450 la peste 2.000, astfel că astăzi servim zilnic 1 milion de clienți. Obiectivele strategiei noastre au fost atinse. Însă cu siguranță nu ne vom opri aici”, spune Zsolt Hernádi, președinte-director general al Grupului MOL.
Grupul MOL are operațiuni în peste 30 de țări și aproximativ 25.000 de angajați în întreaga lume. Grupul controlează patru rafinării, două unități petrochimice și o rețea de peste 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în 10 țări, din care peste 200 în România.
Vânzările retail ale Grupului MOL în România - incluzând carburanți, GPL și lubrifianți - au crescut cu 16% în volum în prima jumătate a acestui an, la 311.000 tone, ca urmare a mediului economic favorabil, se arată în raportul semestrial al Grupului MOL.
MOL are o rețea de peste 200 de benzinării în România. Anul trecut, vânzările MOL de carburanți, GPL și lubrifianți de pe piața românească au crescut cu 17% comparativ cu anul precedent, până la 586.000 de tone, în special ca urmare a extinderii rețelei de benzinării.