Autoritatea italiană pentru protecția datelor a amendat o unitate a celei mai mari companii de utilități din țară, Enel, cu peste 79 de milioane de euro, acuzând-o că gestionează greșit datele personale ale clienților, pentru telemarketing, transmite Reuters.
Autoritatea, cunoscută sub numele de Garante, a declarat într-un comunicat că Enel Energia ar fi folosit datele personale ale clienților de la cel puțin 9.300 de contracte, pentru a-și promova ilegal serviciile de energie și gaze, scrie News.ro.
Acesta a adăugat că Enel Energia ar fi achiziționat și de la patru companii datele personale a 978 de utilizatori care nu aparțineau rețelei de vânzări a companiei.
Amenda, cea mai mare emisă vreodată de Garante, vine în urma unei anchete a poliției financiare italiene asupra celor patru companii, pe care Garante le-a amendat cu 1,8 milioane de euro în iunie, confiscându-le unele baze de date.
De asemenea, autoritatea de reglementare a mai spus că sistemele de informare pentru managementul clienților și activarea serviciilor de la Enel Energia au arătat ”deficiențe grave de securitate”.
Enel nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.