România a exportat în octombrie 42,8 mii de tone de benzină în Ucraina, o cantitate dublă față de cea din septembrie (21,4 mii tone), mai mult decât Polonia (33,7 mii tone) sau Lituania (42,4 mii tone).
Cantitățile de benzină produsă în România și exportată către Ucraina sunt în realitate și mai ridicate, în octombrie exporturile Republicii Moldova dublându-se, de la 11 mii tone la 21 mii tone.
Iar Chișinăul nu dispune de capacități de rafinare, importând, la rândul său, benzină din România.
OMV Petrom a livrat Kiev-ului o cantitate record de 33,3 mii de tone de combustibil, în creștere cu 56% față volumele exportate în septembrie, susține publicația de specialitate Enkorr.
Jumătate din aceste volume procesate la Petrobrazi au fost achiziționate de compania ucraineană OKKO.
Totuși, rafinăria pe care o dețin polonezii de la PKN Orlen în Lituania este responsabilă pentru toată benzina importată de ucraineni din această țară (42,4 mii tone), ceea ce face ca Petrobrazi să se situeze doar pe poziția a doua (cu 33,3 mii tone) în topul producătorilor care furnizează benzină Ucrainei.
România este importator net de motorină, însă exportator net de benzină.
Importurile de benzină în octombrie 2025 au crescut la una dintre cele mai mari cifre din februarie 2023 încoace — 168,2 mii de tone. Aceasta este cu 19% mai mult decât în septembrie și cu 64% mai mult decât în octombrie anul trecut. În general, anul curent promite a fi un record, deoarece în 10 luni au fost importate 1,27 milioane de tone, sau cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut.
În septembrie, companiile autohtone au exportat 21,4 mii tone de benzină în Ucraina, în scădere cu 20% față de luna precedentă, reprezentând aproximativ 15% din totalul importurilor efectuate de distribuitorii ucraineni de carburanți.
România a exportat anul trecut 1,7 milioane de tone de benzină, din care aproximativ 45% au reprezentat livrări corporative pentru rețelele OMV, Petrom și Rompetrol din țările vecine, iar alte 25% au mers către piața ucraineană.
Concurența venită din nordul continentului a redus considerabil însă, în acest an, livrările către Kiev, fapt deja resimțit de cea mai importantă companie autohtonă, OMV Petrom, care și-a redus exporturile în pofida faptului că și-a diminuat marjele.
România a fost și în 2024, pentru al treilea an consecutiv, cel mai important furnizor de benzină al Ucrainei, rafinăria Petrobrazi continuând să fie principala sursa de alimentare a Kievului, cu o pondere de peste 35% în total importuri. Proprietarul acesteia, OMV Petrom, și-a majorat cu aproape 40% cantitățile livrate Kievului de la 206 mii tone în 2023 la 283 mii tone în 2024, conform analizei Profit.ro.
În acest an însă, România a coborât în luna mai pe locul al treilea, fiind depășită nu numai de Lituania, cum s-a întâmplat de la începutul acestui an, ci și de Polonia.
Furnizările directe de benzină către piața ucraineană sunt efectuate în principal de OMV Petrom, în timp ce volumele Rompetrol sunt furnizate în principal prin intermediul traderilor moldoveni.















