Furnizorii de gaze și electricitate vor emite cu întârziere facturile privind consumul pe luna septembrie

Furnizorii de gaze și electricitate vor emite cu întârziere facturile privind consumul pe luna septembrie
scris 4 oct 2022

Furnizorii vor întârzia emiterea facturilor privind consumul pe luna septembrie, întrucât nu au avut timp să-și adapteze softurile de emitere a facturilor, a afirmat Dana Dărăban, director executiv al Federației Asociațiilor Companiilor de Utilități din Energie (ACUE).

Ea a explicat că OUG 119/2022 a fost emisă la 1 septembrie, cu aplicabilitate tot de la 1 septembrie, iar furnizorii au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru modificarea softurilor, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT ENERGY.forum - Investițiile în capacități noi să fie stimulate, datoriile - plătite, legislația – predictibilă, iar energia să ajungă mai direct la consumatori. Criza indică toate imperfecțiunile care existau în piață de 12 ani CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT ENERGY.forum - Investițiile în capacități noi să fie stimulate, datoriile - plătite, legislația – predictibilă, iar energia să ajungă mai direct la consumatori. Criza indică toate imperfecțiunile care existau în piață de 12 ani

"Cred că toți furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecție a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situații, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările", a spus Dărăban.

Furnizorii nu vor întrerupe activitatea de furnizare, a arătat ea.

"Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puțin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere și pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile și la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor", a precizat reprezentanta ACUE.

Dărăban a sfătuit clienții care primesc o factură pe două-trei luni, pe care nu o pot plăti dintr-o singură dată, să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plăților.

"Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi și eșalonare", a completat Dărăban.

viewscnt
Afla mai multe despre
facturi
energie