FOTO&DOCUMENT Terminal petrolier construit în România cu fonduri UE pentru alimentarea cu carburanți a Ucrainei. Proiect vândut de un fost fotbalist și un ex-director al Portului Constanța

FOTO&DOCUMENT Terminal petrolier construit în România cu fonduri UE pentru alimentarea cu carburanți a Ucrainei. Proiect vândut de un fost fotbalist și un ex-director al Portului Constanța
scris 28 apr 2023

O companie care a intrat recent sub controlul JT Grup Oil SA, distribuitorul de carburanți deținut de omul de afaceri Jean-Paul Tucan, se pregătește să construiască un terminal de import și export de produse petroliere în portul Constanța, cu o capacitate de stocare de 30.000 de tone de motorină și 1.500 de tone de biodiesel, proiect pentru care va beneficia și de fonduri UE nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Avizele și autorizațiile legale pentru proiect au fost obținute de către societatea Astra Oil Prod SRL, deținută până nu demult de fostul jucător, antrenor și președinte de club de fotbal Petrică Buduru (80,27%) și de Ciprian Hanganu, ex-director coordonator la compania de stat Administrația Porturilor Maritime Constanța (19,73%), care este proprietară a terenului de peste 1,2 hectare pe care va fi realizată investiția.

Urmărește-ne și pe Google News
Resource Partners, care și-a vândut acțiunile la rețeaua World Class, targhetează acum România ca piață principală pentru cel de-al treilea fond. Producătorul de biciclete 7Anna intră pe piață CITEȘTE ȘI Resource Partners, care și-a vândut acțiunile la rețeaua World Class, targhetează acum România ca piață principală pentru cel de-al treilea fond. Producătorul de biciclete 7Anna intră pe piață

Cei doi au vândut firma către JT Grup Oil în februarie anul acesta, pentru 1,05 milioane euro, potrivit unui document oficial analizat de Profit.ro. Numele acesteia a fost schimbat, cu această ocazie, din Astra Oil Prod în JT Oil Terminal Constanța.

JT Oil Terminal Constanța a demarat deja o licitație pentru angajarea de contractori care să construiască terminalul petrolier nou. Valoarea totală a investiției este estimată la 95,8 milioane lei plus TVA, cu termen de execuție de 2 ani.

Amplasamentul proiectului. Sursă: documentația de atribuire

Amplasamentul proiectului. Sursă: documentația de atribuire

Ciolacu a propus în coaliție impozitarea progresivă a veniturilor care depășesc salariul președintelui, respectiv 25.000 de lei, atât la stat, cât și la privat CITEȘTE ȘI Ciolacu a propus în coaliție impozitarea progresivă a veniturilor care depășesc salariul președintelui, respectiv 25.000 de lei, atât la stat, cât și la privat

În anul 2022, importurile (de motorină ale României – n.r.) au ajuns la un nivel maxim și se așteaptă ca până la sfârșitul anului să ajunga la 1,9 milioane tone. Această creștere nu se datorează creșterii consumului pe România, ci exportului pe piața din Ucraina, din cauza războiului. Această creștere se va menține încă câțiva ani, având în vedere că porturile de produse petroliere la Marea Neagră din Ucraina au fost distruse. Datorită acestui lucru, Oil Terminal (compania de stat care operează terminalul existent – n.r.) lucrează la capacitate maximă, dar nu acoperă decât 7-8% din consumul lunar de motorină al Ucrainei, care înainte de război era de irca 4,5 milioane tone lunar. Din acest lucru rezultă că este benefică construcția a încă unui terminal, care să asigure logistica pentru exportul de motorină în țările riverane Bulgaria, Moldova, Serbia și Ucraina și chiar și livrările în depozitele din România, având în vedere că cererea crește cu circa 50-60.000 tone anual″, se menționează în studiul de fezabilitate.

În același document se spune că, urmare a investițiilor masive în infrastructură rutieră din România, inclusiv cele finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ″consumul de diesel va avea o creștere semnificativă, ce poate să ajungă la aproximativ 5.000.000 tone (2024/2025) față de consumul anului 2021 de circa 4.400.000 tone, cantități ce vor fi importate în proporție de 35% din țări extracomunitare, datorită faptului că structura prețului de cost este mult mai mică decât a producătorilor europeni, aceasta datorându-se în principal cheltuielilor mai mici cu materia primă și forța de muncă″.

Criză de ardei în supermarketurile britanice CITEȘTE ȘI Criză de ardei în supermarketurile britanice

Noul terminal va dispune și de o facilitate tehnologică de injecție și amestec de biodiesel în motorină.

După cum a relatat Profit.ro, România a fost în luna martie cel mai mare furnizor de motorină al Ucrainei, depășind Polonia în topul statelor de unde Kiev-ul importă combustibilul diesel necesar acoperirii consumului curent, celui al armatei și compensării deselor întreruperi ale alimentării cu electricitate cauzate de bombardamentele rusești.

Nicușor Dan, despre o nouă candidatură la Primăria Capitalei: Eu vreau, desigur. Și voi candida, da. Am găsit un oraș în faliment și l-am făcut credibil financiar CITEȘTE ȘI Nicușor Dan, despre o nouă candidatură la Primăria Capitalei: Eu vreau, desigur. Și voi candida, da. Am găsit un oraș în faliment și l-am făcut credibil financiar

JT Grup Oil SA, un business cu vechime de peste 20 de ani și care în 2022 își punea problema listării la Bursa de Valori București (BVB), a terminat anul 2021 cu profit net de 7,2 milioane lei, la un rulaj de peste 173 milioane lei. Compania este controlată de omul de afaceri constănțean Jean-Paul Tucan, cu 90% din acțiuni, restul de 10% din capital fiind în posesia lui Bogdan Florin Aldea, care este și director general al companiei.

JT Grup Oil are operațiuni și în construcții, imobiliare, turism, agrement, colectare de deșeuri, logistică și service auto pentru utilitare, camioane, autobuze și remorci.

Fondatorul și acționarul majoritar, Jean-Paul Tucan, a activat și în politică în urmă cu câțiva ani, deținând o vreme una dintre pozițiile de vicepreședinte la nivel național al ALDE, partidul care a făcut coaliție de guvernare cu PSD în perioada 2017-2019.

FOTO&DOCUMENT Terminal petrolier construit în România cu fonduri UE pentru alimentarea cu carburanți a Ucrainei. Proiect vândut de un fost fotbalist și un ex-director al Portului Constanța
FOTO&DOCUMENT Terminal petrolier construit în România cu fonduri UE pentru alimentarea cu carburanți a Ucrainei. Proiect vândut de un fost fotbalist și un ex-director al Portului Constanța
FOTO&DOCUMENT Terminal petrolier construit în România cu fonduri UE pentru alimentarea cu carburanți a Ucrainei. Proiect vândut de un fost fotbalist și un ex-director al Portului Constanța
Extras din caietul de sarcini

Extras din caietul de sarcini

viewscnt
Afla mai multe despre
export motorina ucraina
import motorina romania
terminal petrolier constanța
consum motorina
productie motorina