Companiile Enel Energie și Enel Energie Muntenia anunță că vor emite facturi recalculate ce conțin schema de compensare la energie electrică ”pentru a reflecta modificările legislative succesive”.
”Clienții Enel Energie și Enel Energie Muntenia eligibili beneficiază de prevederile schemei de compensare pentru consumul de energie electrică și gaze naturale în sezonul rece 2021-2022, fapt reflectat și în facturile emise în lunile decembrie și ianuarie, aferente perioadei de consum noiembrie, decembrie și parțial ianuarie. Pentru consumurile care s-au încadrat în schema de compensare la energie electrică, cele două companii de furnizare din cadrul Enel vor storna facturile deja emise cu schema de sprijin, pentru a reflecta pe deplin modul de calcul menționat în actele legislative, în contextul modificării succesive a acestora”, anunță Enel.
Astfel, facturi emise de Enel Energie și Enel Energie Muntenia în lunile decembrie și ianuarie, aferente consumurilor perioadei noiembrie 2021 - ianuarie 2022, ce conțin schema de compensare pentru consumul de energie electrică, au început să fie stornate încă de săptămâna trecută.
Ulterior, cei doi furnizori vor emite facturile recalculate aferente perioadei menționate.
Pentru clienții beneficiari ai schemei de compensare la electricitate care au plătit facturile în cauză, furnizorii Enel vor scădea valoarea acestor facturi din valoarea celor emise pe baza metodei de calcul ajustate.
”Furnizorii Enel depun toate eforturile pentru a reflecta în facturi beneficiile acordate prin schema de compensare și își asigură clienții că vor continua să aplice acest sprijin, în conformitate cu reglementările în vigoare”, mai arată compania.
Potrivit informațiilor obținute de Agerpres, este vorba despre modul în care se aplică TVA în facturi, măsură reglementată la finalul lunii decembrie 2021. Astfel, consumatorii ar putea primi înapoi o sumă de 10 lei, în medie, în funcție de valoarea facturii.