Enel, care are peste 3 milioane de clienți în România, a transmis că facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale din luna ianuarie vor fi emise cu întârziere.
Potrivit reprezentanților companiei, motivul este acela că se lucrează în continuare la actualizarea sistemelor informatice pentru implementarea celor mai recente măsuri de plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale, astfel încât acestea să se regăsească corect și complet în facturi, arată Adevarul.
„Continuăm să lucrăm la actualizarea sistemelor noastre informatice pentru implementarea celor mai recente măsuri de plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale, astfel încât acestea să se regăsească corect și complet în facturi. În acest context, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale vor fi emise cu întârziere, lucru pentru care ne cerem scuze.”, a transmis Enel România.
Conform datelor transmise de Observator News, luna trecută, clienții Enel au primit facturile pentru consumul din decembrie, dar calculate doar pentru jumătate de lună, restul urmând să fie facturat în luna februarie.
Sursa citată menționează că, în cursul zilei de vineri, clienții Enel au fost notificați de întârzierile la emiterea facturilor din ianuarie prin mesaje trimise pe mail precum:
„Bun găsit. Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022. În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.”
Enel nu este singurul furnizor de energie care are probleme cu emiterea facturilor către clienți. Și Hidroelectrica, companie cu peste jumătate de milion de abonați, reîncepe să trimită facturi în februarie după o întrerupere de câteva luni provocată de schimbarea sistemului informatic. Pentru unii clienți ultima factură a venit pentru iunie.