Compania de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România și furnizorul retail cu cea mai avantajoasă ofertă concurențială de pe piață, care a început să emită facturi în prima parte a lunii, după o întârziere de peste jumătate de an, primele find emise pentru intervalul 23 iunie - 31 iulie 2022, vrea acum să extindă serviciile digitale asigurate de portalul său dedicat activității de furnizare, arătând că angajările suplimentare de personal din ultima perioadă nu fac față valului de noi clienți finali, precum și complicațiilor aduse de schimbările dese de legislație.
″Activitatea de furnizare energie electrică devine una importantă pentru companie și, datorită prețurilor competitive ofertate, se estimează că această tendință se va păstra și în anul 2023, fapt ce va pune presiune atât pe sistemele informatice care deservesc departamentul de furnizare, cât și pe resursele umane care operează aceste sisteme informatice. Deși Hidroelectrica dorește să scaleze numărul de resurse umane prin angajări, se demonstrează totuși că atragerea de noi specialiști în departamentul de furnizare nu poate ține pasul cu creșterea numărului de clienți, pe de o parte, respectiv cu creșterea complexității spețelor de business, pe de altă parte, toate acestea într-un context în continuă schimbare din partea reglementatorului pieței de energie, ANRE″, se arată într-un document al Hidroelectrica analizat de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Consiliul de Supraveghere al companiei a aprobat în ianuarie, la propunerea managementului, noua schemă de organizare internă a societății. Schimbarea de organigramă, cu efecte asupra structurii interioare a Hidroelectrica, a presupus suplimentarea structurii organizatorice cu 272 noi posturi destinate întăririi departamentelor societății, dar și restrângeri de activitate pentru zonele mai puțin solicitate funcțional (-53 de posturi).
Acum, compania a lansat o licitație pentru a achiziționa servicii de ″Suport tehnic, mentenanță corectivă și evolutivă, administrarea, operarea aplicației de management al contractelor de furnizare si facturare clienți casnici si non-casnici, mentenanță evolutiva a portalului de servicii digitale Hidroelectrica și dezvoltări de automatizări robotice″. Valoarea estimată a achiziției este de aproape 400.000 euro plus TVA.
Hidroelectrica a implementat un nou sistem informatic de facturare și de management al contractelor cu clienții, însă deocamdată acesta funcționează parțial în paralel cu cel vechi.
″Până la momentul decomisionării efective și a funcționalităților de tip CRM ale aplicației legacy de management al contractelor de furnizare și facturare, această aplicație trebuie, pe de o parte, întreținută, administrată și operată, dar și adaptată din punct de vedere funcțional pentru a răspunde cerințelor de reglementare, cât și, respectiv, supusă unui proces continuu de export al obiectelor de date istorice către noile platforme Salesforce Sales Cloud și SAP IS-U.
CITEȘTE ȘI Uber vrea să vândă divizia de logistică, cu IPO, pentru a se focusa mai bine pe ride hailing și livrările de mâncareTot în contextul reducerii impactului acestor modificări pentru viitorii clienți, dar și pentru cei actuali, este necesară extinderea setului de servicii digitale oferite în portalul Hidroelectrica, acestea având dublul lor de a crește satisfacția clienților finali, dar și de a reduce presiunea asupra resurselor umane din departamentul de furnizare. Odată cu aceste extinderi de funcționalități expuse ca servicii digitale clienților finali în portalul Hidroelectrica, este necesară și extinderea automatizărilor robotice pentru a permite operaționalizarea în regim de utilizare automată a noului sistem de billing SAP IS-U, cât și a noii platforme CRM Salesforce Sales Cloud și, implicit, suplimentarea numărului de roboți software care deservesc aceste automatizări, pentru a putea scala la orchestrarea în sisteme a unui volum suplimentar de clienți noi″, se menționează în document.
În total, Hidroelectrica are aproximativ 500.000 de locuri de consum în portofoliu. Cei mai mulți dintre clienți au migrat la compania de stat anul trecut. Și acum, online sau la ghișeele furnizorului, sunt înregistrate aproximativ o mie de cereri noi de transfer, zilnic.