Costul carbonului plătit de companiile din Europa s-ar putea dubla, potrivit planurilor UE de reducere mai accentuată a emisiilor până în 2030, artă o analiză a Comisiei Europene, prezentată joi, transmite Reuters.
Problemele și provocările sectorului energetic, afectat la fel ca multe alte domenii de criza generată în contextul pandemiei COVID-19, vor fi dezbătute pe larg de liderii celor mai importanți jucători în domeniu, alături reprezentanți ai autorităților, la Videoconferința - Energy Profit Forum - Energia post-coronavirus, organizată în data de 8 octombrie 2020. Mai multe detalii AICI
Noi detalii vor fi anunțate la Profit Energy.forum, videoconferinta transmisa in direct la Profit TV și organizată cu sprijinul Black Sea Oil & Gas, Complexul Energetic Oltenia, FPPG, E-INFRA (Nova Power & Gas), Nuclearelectrica, OMV Petrom, Romgaz și Transgaz.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană a prezentat joi o analiză referitoare la modul în care cele 27 de state membre ar putea reduce emisiile cu cel puțin 55% până în 2030, comparativ cu cele din 1990, scrie News.ro.
Pentru a atinge acest obiectiv, care necesită aprobarea statelor membre și a Parlamentului European. Comisia vrea să întărească sistemul de tranzacționare a emisiilor, care obligă centralele energetice, fabricile și companiile aeriene care efectuează zboruri în Europa să cumpere permise pentru acoperirea emisiilor.
Comisia a afirmat că scenariile sale pentru îndeplinirea țintelor referitoare la climă ar putea avea ca rezultat un preț al carbonului în Europa de 32-44 de euro, în 2030, măsurat la prețurile din 2015.
Calculat la prețurile din 2030, nivelul superior la intervalului este un preț de 59 de euro până în 2030, potrivit calculelor efectuate de analiștii firmei Refinitiv. Acești au folosit un nivel al inflației de 2% pe an din 2015 până în 2030.
Prețul ar fi aproximativ dublu față de prețul actual al permiselor pentru carbon din UE, care în această săptămână au fost tranzacționate la un nivel istoric de 30 de euro pe tonă de carbon, pentru ca joi să coboare sub 29 de euro.
Țări precum Polonia au avertizat că prețurile mai mari ale carbonului ar putea împovăra companiile care au probleme din cauza pandemiei de Covid-19. Veniturile suplimentare ale UE generate de poluarea mai scumpă ar putea ajuta la finanțarea redresării economice a țărilor.