Consumatorilor le place concurența, mai ales în domeniile în care, până în prezent, ea lipsea, dovadă timpul extrem de scurt (20 de minute) în care s-a epuizat oferta de electricitate a celor de E.ON, făcută pe eMag.ro de Black Friday.
E.ON a fost prima companie de utilități care a exploatat entuziasmul cu care consumatorii români întâmpină Black Friday, oferind 1.000 de contracte de furnizare de electricitate, cu un preț al facturii de zero lei (în limita a 1.000 de KWh) pe primele șase luni, pentru ca apoi, clienții să beneficieze de un preț special, de 0,19 lei/KWh.
La această sumă se adaugă tariful de distribuție, care este achitat de noul furnizor (E.ON, în acest caz) vechiului furnizor (Electrica, ENEL, CEZ sau chiar E.ON) și care se situează în jurul nivelului de 0,11-0,2 lei/KWh, după caz. În plus, mai trebuie achitate și contribuția pentru cogenerare (de 0,13 lei/KWh), certificatele verzi (0,41 lei/KWh), accize, taxa radio (fixă - de 2,5 lei) și cea radio (4 lei). În unele cazuri, mai figurează și o taxă habitat, de 18 lei, de exemplu (în jud Dâmbovița), care reprezintă plata serviciilor de salubritate. Și, evident, tuturor acestor sume li se aplică TVA de 20%.
Prin intermediul pachetului promoțional de energie E.ON Lite, clienții beneficiază de un cont personal pe platforma E.ON Myline, activat automat, dar și de factură electronică și informări prin email privind facturile de energie electrică, precum și alte informații de interes.
Oferta de electricitate a celor de la E.ON a fost printre primele produse epuizate pe eMAG.ro. De altfel, după 30 de minute, serverele celor de la eMAG.ro au cedat, ca urmare a numărului ridicat de utilizatori de pe smartphone-uri. ”Estimam inițial un avans de 25% al vânzărilor, la 250 milioane lei, față de anul trecut, dar cred că va fi mai mare. Foarte mulți cumpărători au făcut comenzi de pe mobil, aceasta fiind cauza principală pentru care am avut probleme în această dimineață”, a anticipat directorul general al eMag, Iulian Stanciu.