Compania elenă de electricitate PPC, cea mai mare din Grecia, vrea să investească în energie eoliană și fotovoltaică în România

Compania elenă de electricitate PPC, cea mai mare din Grecia, vrea să investească în energie eoliană și fotovoltaică în România
scris 28 apr 2021

România, alături de Bulgaria și Serbia, care în ultimii ani trec prin propria lor revoluție „verde”, sunt următorul mare obiectiv de investiții al companiei elene de electricitate PPC. Este vorba de un proiect pe care compania din Grecia îl va putea anunța în detaliu la sfârșitul anului și care vizează în principal „mari proiecte fotovoltaice”, unde evoluțiile din regiune sunt vertiginoase, scrie Energy Press.

Public Power Corporation (PPC) este cea mai mare companie de electricitate din Grecia. În urmă cu doi ani, Profit.ro a anunțat că grecul Georgios Stassis va pleca după 3 ani și jumătate de la conducerea operațiunilor Enel România, fiind propus să preia șefia companiei energetice de stat Public Power din Grecia.

Urmărește-ne și pe Google News

În România, prognozele pentru 2030 vorbesc despre investiții de 5,2 GW în energie eoliană și aproximativ 5 GW în energie fotovoltaică, în conformitate cu planul național pe zece ani de dezvoltare în domeniul energiei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)

În Serbia, o țară care dintre cele trei prezintă probabil cele mai mari oportunități de investiții „verzi”, ministrul adjunct al energiei Jovanka Atanacković a anunțat recent că, pentru ca țara să înlocuiască 4,4 GW de producție pe bază de cărbune până în 2050, vor fi necesare 8-10 GW de noi investiții în surse regenerabile. Primele licitații pentru proiecte eoliene și fotovoltaice sunt planificate să înceapă în țară la sfârșitul anului (alte țări din regiune, precum Albania și Macedonia de Nord, au adoptat modelul de mult timp), de care compania elenă PPC ar putea fi, de asemenea, interesată.

În această primă ieșire în străinătate, după mulți ani, obiectivul central al companiei îl reprezintă investițiile în proiecte fotovoltaice, fără a exclude celelalte tehnologii, dar și încercarea de a câștiga poziții în noile mari proiecte hidroenergetice din regiune.

În urmă cu o lună și jumătate, consorțiul PPC – ARCHIRODON a trecut, alături de alte opt asocieri, în a doua fază a licitației anunțate de Guvernul Macedoniei de Nord pentru construcția și funcționarea marelui proiect hidroelectric „Cebren”, cu o capacitate de 333-458 MW și un buget de 500 – 600 de milioane de euro.

„Scanarea” piețelor învecinate a fost realizată de o echipă specială a PPC, care le studiază pe rând și în toate sectoarele, de la hidroelectric și fotovoltaic la alte tehnologii de energie regenerabilă.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Intențiile companiei au fost declarate pentru prima dată în ianuarie de către directorul executiv George Stassis, care, vorbind la un eveniment Bloomberg, a spus despre compania elenă PPC că în 2030 va fi o companie modernă, lider pe piața din sud-estul Europei. Subiectul a fost reluat în urmă cu câteva zile, într-o declarație către Athens Macedonian News Agency, în care a precizat că la sfârșitul anului „vom putea descrie mai detaliat următorul ciclu de dezvoltare care va include extinderea în străinătate”.

Pentru moment însă, orice discuție detaliată despre o nouă ieșire pe piețele din străinătate a PPC este prematură. În această perioadă, PPC pregătește și studiază oportunitățile de investiții, astfel încât, în timp, vor începe să fie puse în aplicare primele planuri de extindere în străinătate, un demers care pentru conducere reprezintă o direcție clară. Există două modalități prin care compania poate ajunge în mod constant la profituri operaționale de 800 milioane – 1 miliard de euro, arătându-le acționarilor că rezultatele de anul trecut nu au fost un „foc de artificii”. Implementarea ambițiosului plan de afaceri în domeniul surselor regenerabile în Grecia și extinderea companiei în străinătate, unde va încerca să „spargă” precedentul ghinion, după prima încercare din 2003, în urma căreia nu a reușit nici până astăzi să vadă rezultate.

viewscnt
Afla mai multe despre
ppc
energie eoliană