Piața de retail în ceea ce privește vânzarea de benzină și motorină a crescut cu 5,6%, în primul semestru din acest an comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a declarat, miercuri, Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom.
"Pe segmentul de marketing evoluția a fost bună, mai ales pe zona de retail unde piața a crescut cu 5,6% pe benzină și motorină în primul semestru comparativ cu același semestru al anului anterior, iar vânzările noastre au depășit această medie a pieței crescând cu 6,1%. Creșterile sunt determinate atât de prețurile joase ale carburanților dar și de consumul mai mare din România care a avut ca impact și cel legat de carburanți. Nu același lucru putem să spunem că s-a întâmplat pe partea de vânzări comerciale unde acestea au fost sub nivelul anului anterior cu circa 8%. Aici am văzut 2 efecte. Pe de o parte închiderea rafinăriei (Petrobrazi n.r.) pentru o lună a cauzat o decizie a managementului să furnizeze din stocuri și cu prioritate stațiile de benzină ceea ce a făcut să fie cantități mai mici disponibile pentru vânzările comerciale iar clienții noștri comerciali s-au îndreptat către alte rafinării, către alți furnizori, iar aici se vede și efectul de bază, anume că în aceeași perioadă a anului trecut am avut vânzări excepționale pentru că două dintre rafinăriile concurente au fost oprite atunci", a spus aceasta, citată de Agerpres.
OMV Petrom va închide în total în acest an 250 de sonde, ca urmare a nivelului actual al prețurilor țițeiului, după ce anul trecut compania a închis 350 de sonde, a declarat, la rândul său, Peter Zeilinger, membru în directorat, responsabil cu sectorul de upstream al companiei.

În total, OMV Petrom are în producție circa 7.600 de sonde.
”Este vorba de 250 de sonde care nu sunt viabile din punct de vedere economic. O mare parte din ele sunt deja inchise. Alte 350 sonde au fost închise anul trecut. Avem 7.600 de sonde care produc acum. Anul acesta forăm circa 40 de sonde noi”, a spus Zeilinger, citat de news.ro.
OMV Petrom a realizat un profit net de 117 milioane de lei pe trimestrul al doilea și de 405 de milioane de lei pe primul semestru, în scădere cu 83%, respectiv 61% față de perioadele similare ale anului trecut.
Așa cum anticipa Profit.ro încă de la începutul lunii mai, rezultatele OMV Petrom au fost afectate și de intrarea pentru o lună în revizie a rafinăriei Petrobrazi.