Piața de retail în ceea ce privește vânzarea de benzină și motorină a crescut cu 5,6%, în primul semestru din acest an comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, a declarat, miercuri, Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom.
"Pe segmentul de marketing evoluția a fost bună, mai ales pe zona de retail unde piața a crescut cu 5,6% pe benzină și motorină în primul semestru comparativ cu același semestru al anului anterior, iar vânzările noastre au depășit această medie a pieței crescând cu 6,1%. Creșterile sunt determinate atât de prețurile joase ale carburanților dar și de consumul mai mare din România care a avut ca impact și cel legat de carburanți. Nu același lucru putem să spunem că s-a întâmplat pe partea de vânzări comerciale unde acestea au fost sub nivelul anului anterior cu circa 8%. Aici am văzut 2 efecte. Pe de o parte închiderea rafinăriei (Petrobrazi n.r.) pentru o lună a cauzat o decizie a managementului să furnizeze din stocuri și cu prioritate stațiile de benzină ceea ce a făcut să fie cantități mai mici disponibile pentru vânzările comerciale iar clienții noștri comerciali s-au îndreptat către alte rafinării, către alți furnizori, iar aici se vede și efectul de bază, anume că în aceeași perioadă a anului trecut am avut vânzări excepționale pentru că două dintre rafinăriile concurente au fost oprite atunci", a spus aceasta, citată de Agerpres.
OMV Petrom va închide în total în acest an 250 de sonde, ca urmare a nivelului actual al prețurilor țițeiului, după ce anul trecut compania a închis 350 de sonde, a declarat, la rândul său, Peter Zeilinger, membru în directorat, responsabil cu sectorul de upstream al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În total, OMV Petrom are în producție circa 7.600 de sonde.
”Este vorba de 250 de sonde care nu sunt viabile din punct de vedere economic. O mare parte din ele sunt deja inchise. Alte 350 sonde au fost închise anul trecut. Avem 7.600 de sonde care produc acum. Anul acesta forăm circa 40 de sonde noi”, a spus Zeilinger, citat de news.ro.
OMV Petrom a realizat un profit net de 117 milioane de lei pe trimestrul al doilea și de 405 de milioane de lei pe primul semestru, în scădere cu 83%, respectiv 61% față de perioadele similare ale anului trecut.
Așa cum anticipa Profit.ro încă de la începutul lunii mai, rezultatele OMV Petrom au fost afectate și de intrarea pentru o lună în revizie a rafinăriei Petrobrazi.