Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat, luni, că demarează o serie de acțiuni de control la furnizorii de energie electrică, pentru a verifica modul în care furnizorii pun în practică dispozițiile reglementărilor privind desfășurarea procesului de liberalizare a pieței de energie electrică, scrie News.ro.
”Având în vedere liberalizarea pieței de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, activitatea de informare a clienților finali reprezintă un proces esențial pe care furnizorul de energie electrică are obligația să îl desfășoare în relația cu clientul final.”, a transmis, luni, ANRE, într-un comunicat de presă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit ursei citate, acțiunile de control desfășurate de ANRE la furnizorii de energie electrică au în vedere:
• verificarea modului de organizare și funcționare a centrelor de telefonie (call-center), analizând următorii indicatori:
numărul de apeluri telefonice înregistrate prin call-center;
numărul de apeluri telefonice preluate prin call-center;
numărul de apeluri nepreluate;
timpul mediu de așteptare a apelurilor înregistrate prin call-center;
calitatea răspunsurilor oferite.
• verificarea respectării obligației de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențială, analizând următorii indicatori:
numărul de solicitări înregistrate;
numărul de oferte transmise în termenul legal;
numărul de oferte transmise cu depășirea termenului legal;
• verificarea respectării obligației de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare, analizând următorii indicatori:
numărul de solicitări complete de încheiere a contractului de furnizare;
numărul de contracte încheiate în termenul legal;
numărul de contracte încheiate cu depășirea termenului legal.
ANRE a aprobat, la finalul lunii ianuarie, simplificarea tranziției de la serviciul universal la piața concurențială pentru clienții casnici precum și prelungirea termenului de tranziție până la 30 iunie 2021.
Noile reglementări au în vedere necesitatea asigurării unei mai bune informări a clientului final de energie electrică de către furnizorii de ultimă instanță, precum și simplificarea încheierii contractelor de furnizare a energiei electrice în condițiile impuse de contextul pandemic actual, și pentru ca procesul să se desfășoare în beneficiul consumatorului final.
”În elaborarea ordinului, au fost identificate soluțiile în acord cu legislația națională și europeană prin care se oferă clienților casnici o perioadă mai lungă de tranziție de la serviciul universal la piața concurențială concomitent cu creșterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare. Astfel, clienții vor beneficia de cel mai bun preț din oferta concurențială a furnizorilor și vor putea opta pentru o nouă ofertă în cadrul unui proces de contractare mult simplificat. De asemenea, cel puțin până la data de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, și vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică”, a transmis ANRE la momentul emiterii noului ordin.