Inspectorii Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) au finalizat acțiunile de control inopinate demarate ca urmare a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice transmise clienților finali, începând cu data de 16 septembrie, de către Tinmar Energy.
Controale inopinate au avut loc și la afiliații săi, Solprim, Eye Mall, Arinna Development și Lord Energy.
Acțiunile de control au avut ca tematică:
- Verificarea modului în care societățile și-au îndeplinit obligația de achiziționare a energiei electrice, astfel încât să asigure acoperirea consumului clienților (art. 57 alin. (6) din Legea nr. 123/2012).
- Verificarea respectării interdicției de a nu denunța unilateral contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu clienții finali (art. 58 alin. (1^1) din Legea nr. 123/2012)
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că societățile în cauză și-au îndeplinit obligația de achiziționare a energiei electrice pentru acoperirea consumului clienților și nu au denunțat unilateral contractele de furnizare a energiei electrice.
Cu toate acestea, conform ANRE, pentru emiterea și transmiterea către clienți a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice începând din data de 16.09.2022, fără a avea acest drept, societățile Tinmar Energy și Solprim au fost sancționate fiecare cu amendă contravențională în valoare de 20.000 lei.
Societatea Eye Mall a fost sancționată cu amendă în valoare de 60.000 lei pentru emiterea și transmiterea către clienți a notificărilor privind întreruperea furnizării energiei electrice începând din data de 16.09.2022, fără a avea acest drept, precum și pentru inserarea în contractele de furnizare a energiei electrice a unei clauze care dă dreptul furnizorului de a denunța unilateral contractul, fiind, totodată, dispusă măsura de a modifica toate contractele de furnizare a energiei electrice încheiate cu clienții finali în sensul eliminării clauzei care dă dreptul furnizorului de a denunța unilateral contractul.
Societățile Arinna Development și Lord Energy nu au avut obligația de a achiziționa energie electrică pentru acoperirea consumului clienților finali, deoarece în perioada supusă controlului nu au avut clienți finali în portofoliu.