Companiile din regiunea Nord-Vest investesc anual, în medie, 12% din cifra de afaceri pentru digitalizare, în contextul în care ponderea cifrei de afaceri curente datorate digitalizării este de circa 18%, un indicator al profitabilității sale potențiale, potrivit unui studiu comandat de ARIES Transilvania - Asociația Română pentru Industria Electronică și Software - Filiala Transilvania și clusterul Transilvania IT.
Studiul a fost realizat în rândul a 103 companii de IT, 550 de companii din alte sectoare și 51 de instituții publice din regiunea de Nord-Vest a țării, în perioada 1 septembrie - 15 octombrie 2018, de către Encore Research, cu sprijinul Primăriei și al Consiliului Local Cluj-Napoca, arată news.ro.
Totodată, pentru aproximativ 90% dintre companii, digitalizarea a determinat îmbunătățirea avantajul competitiv și al portofoliului de clienți, menținând un număr constant de angajați, potrivit studiului.
CITEȘTE ȘI Confirmare: Retailerul low-cost japonez cu cea mai rapidă expansiune, ajuns în 5 ani la afaceri de aproape 2 miliarde dolari datorită prețurilor reduse, apare și în centrul Bucureștiului, cu primul magazin stradalConcluziile sunt reprezentative la nivel național, procentul investițiilor în digitalizarea afacerilor fiind similar și în celelalte regiuni din România, pe fondul unui nivel concurențial tot mai ridicat.
”Dincolo de cifre, trebuie să ținem cont că digitalizarea duce la conectare și la mobilitate, la transformarea datelor în informații. De aici rezultă o capacitate de analiză crescută și un context prielnic inovației, ca un factor diferențiator relevant în era digitală”, a declarat director executiv ARIES Transilvania, Bianca Muntean.
Afacerile digitalizate vor crește în proporție de 35 – 40% în următorii 5 ani, potrivit intențiilor respondenților. În plus, 36% dintre companii se văd digitalizate în maximum 2 ani, 30% alocă minimum 3 ani pentru finalizarea acestui proces, iar alte 30% nu se arată interesate de digitalizare.
În medie, 76% din cifra de afaceri (peste 2 miliarde de lei) a companiilor IT din regiunea de Nord-Vest a țării o reprezintă vânzările de produse destinate digitalizării.
”Obstacolele identificate în vânzarea soluțiilor de digitalizare sunt necunoașterea beneficiilor digitalizării, rezistența la schimbare, lipsa de pregătire și bugetele restrânse alocate acestui capitol”, se arată în comunicat.