FAN Courier va încheia acest an cu o cifră de afaceri de 145 de milioane de euro, în creștere față de 2016, pe fondul dublării investițiilor și al creșterii pieței, potrivit datelor companiei.
”2018 este anul cu cele mai mari investiții din istoria companiei noastre: peste 27,5 milioane de euro, cu peste 50% peste ceea ce anticipam la finalul anului trecut. Am finalizat cea mai mare investiție într-un depozit – cel de-al doilea de la Ștefănești și una dintre cele mai mari în tehnologie, banda de sortare din noul HUB”, anunță Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori ai companiei.
Fără această investiție, a adăugat Felix Pătrășcanu, fondator la rândul său al FAN Courier, compania ar fi avut probleme similare anului 2017 la ediția Black Friday din acest an.
În cei 20 de ani de la înființare, FAN Courier a investit peste 135 de milioane de euro, cu 8,5 milioane euro mai mult decât cifra de afaceri înregistrată de companie în 2017.
CITEȘTE ȘI WeLoveDigital.forum - Director Fan Courier: E loc pe piața curieratului și pentru alți jucători, încă nu au venit marii jucători online. Ne întrebăm, dacă ar fi să vină, cu ce ar livra produsele. Probabil și ei se întreabă”În 2007, din cauza unor investiții pe care le-am amânat și pe fondul unei creșteri fără precedent a volumului de expediții, la acel moment, am intrat în blocaj. Am fost nevoiți, atunci, să plătim despăgubiri clienților până în vara anului următor”, a spus și Neculai Mihai, fondator al companiei.
În ultimii 10 ani, compania de curierat și-a crescut nivelul investițiilor de 14 ori, iar pentru viitor planurile includ continuarea proiectelor, peste 15 milioane de euro fiind bugetate în această direcție.
”Fără investiții, o companie nu poate supraviețui pe termen mediu și lung, iar aceasta este o lecție pe care am învățat-o plătind scump la acel moment”, a adăugat Mihai.
Anul acesta, o componentă importantă a investițiilor au fost tehnologia și inovația. Banda de sortare din noul HUB de la Ștefănești accelerează nivelul de automatizare a activității curente, pe fondul crizei de personal cu care se confruntă întreaga economie locală.
Pentru anul viitor, FAN Courier își menține previziunile de creștere, la acest moment estimările fiind de plus 15% peste afacerile din acest an, care se vor cifra la aproximativ 145 de milioane de euro.
CITEȘTE ȘI FAN Courier: Infrastructura rutieră precară și nerespectarea de unii participanți la trafic a regulilor de circulație ne-au urcat numărul de incidente rutiere. FOTO O mașină de curierat a ajuns cu roțile în sus”Apreciem că piața de curierat își menține tendințele de creștere, iar e-commerce-ul rămâne, și pe mai departe, principalul motor al industriei noastre. Black Friday, cea mai mare campanie de discountare de la noi demonstrează constant apetitul românilor pentru cumpărăturile online. Și anul acesta, campania a depășit estimările inițiale, dar credem că, în ceea ce privește rolul nostru în lanțul relațional furnizor –client, anul acesta, ne-am respectat standardele de calitate pe care le-am promis”,spune Felix Pătrășcanu.
Compania a devenit în ultimii ani unul dintre cei mai mari angajatori din România, în noiembrie anul acesta având 6.150 de angajați în întreaga rețea FAN, o creștere medie de 7,33% la nivel național.
Numărul angajaților din București reprezintă 46% din totalul echipei, iar numărul lor va mai crește cu încă 100 de persoane până la finalul acestui an.
Anul viitor, pentru că planurile companiei includ continuarea dezvoltării HUB-urilor din țară, echipa va crește cu încă 10%, posturile vizate fiind din zona ”blue collars” – manipulanți mărfuri, curieri, șoferi profesioniști dar și personal pentru departamentul de call-center sau IT.
CITEȘTE ȘI ANCOM: Decizia privind tarifele maxime pentru accesul pe proprietatea publică a intrat în vigoareCompania a încercat să compenseze criza forței de muncă resimțită la nivelul întregii economii prin deschiderea Școlii FAN începând de anul acesta.
”Școala FAN este un proiect care funcționează, am terminat construcția și implementarea mecanismelor în cadrul organizației. Am încheiat și primul proiect pilot, în care s-au înscris peste 200 de doritori, iar primul cursant care a absolvit cursul și a obținut și permisul de conducere a intrat recent în echipa noastră de curieri”, a explicat Pătrășcanu.
Potrivit estimărilor companiei, piața curieratului va atinge în acest an pragul de 500 milioane de euro.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu.
Compania a devenit în 2006 liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.
CITEȘTE ȘI Black Friday: Valoarea comenzilor eMag s-a apropiat de 100 de milioane de euroCurierul deservește cei peste 50.000 de clienți, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 6.150 de colaboratori și a unei flote auto de peste 3.900 de autovehicule.
Serviciile FAN Courier de expediere și livrare în sistem ”door to door” sunt disponibile atât la nivel național, numărul de localități deservite fără km suplimentari crescând permanent, cât și la nivel internațional prin parteneriate solide.
Potrivit www.termene.ro, afacerile companiei au atins 585,95 milioane de lei (circa 125 milioane euro) în 2017, de la 512,38 milioane de lei în urmă cu un an, iar profitul net a coborât la 67,33 milioane de lei, de la 89,14 milioane de lei în 2016.