Lavandă, busuioc sau trandafir, Cipru mizează pe un savoir-faire ancestral și pe binefacerile plantelor aromatice pentru a atrage noi turiști într-o insulă renumită mai ales pentru apele sale de turcoaz și vestigiile arheologice, transmite AFP.
La Agros, un mic sat situat la o altitudine de 1.100 de metri în masivul Troodos, soarele abia a răsărit dar Andria Tsolakis, împreună cu sora sa Elena și mama lor Maria au început să culeagă trandafirii. Familia Tsolakis cultivă de 73 de ani trandafiri de Damasc, un soi care face renumită atât localitatea Agros cât și familia Tsolakis, care produce apă de trandafiri și uleiuri esențiale, arată Agerpres.
"Avem nevoie de aproximativ 400 de flori pentru a culege un kilogram de petale de trandafiri din care sunt extrași doi litri de apă de trandafiri", explică Andria Tsolakis.
Atunci când tatăl său, Chris, a preluat exploatația familială a decis să deschidă și un mic magazin pentru turiști. 30 de ani mai târziu, 'Rose factory' figurează în toate ghidurile turistice.
"În plin sezon, primim până la zece autocare de turiști pe zi", explică Elena Tsolakis.
Dacă Ciprul este renumit pentru plajele și vestigiile sale antice, acest savoir-faire în domeniul botanicii ar putea să atragă noi turiști. În orice caz, acesta este obiectivul unui proiect european care vizează promovarea turismului axat pe plantele aromatice și medicinale în șase țări din sudul Europei (Franța, Italia, Malta, Croația, Bosnia-Herțegovina și Cipru). Finanțată parțial de Uniunea Europeană, această inițiativă, denumită 'Mappae', încearcă să integreze lista itinerariilor culturale a Consiliului Europei, o etichetă care certifică deja un număr de 30 de circuite turistice de pe continent.