Medical Shopping Zone, distribuitor de produse marca Laica pe piața din România, anunță o creștere cu 14% a cifrei de afaceri pentru anul 2021, înregistrând vânzări de 2,4 milioane de euro.
Pentru 2022, compania își propune o majorare de aproximativ 10%. Creșterea vânzărilor a avut la bază schimbarea comportamentului de consum al clienților în timpul pandemiei.
Contextul pandemic a accelerat adoptarea anumitor trenduri de consum în domeniul sănătății, al bunăstării personale și al impactului asupra mediului, tot mai mulți dintre consumatori oferind o atenție sporită calității vieții. Această tendință a fost vizibilă și în România, unde vânzările de echipamente pentru filtrarea apei și pentru monitorizarea personală a sănătății au crescut.
„Încă de la începutul pandemiei am înregistrat creșteri spectaculoase ale vânzărilor pentru cănile filtrante. Evoluția ulterioară a confirmat că s-au schimbat anumite comportamente de consum, trendul ascendent menținându-se și în 2021, atât pentru vânzările de căni filtrante, cât și pentru vânzările de filtre, fapt ce ne-a demonstrat că noii clienți din 2020 continuă să utilizeze cana filtrantă achiziționată în timpul restricțiilor. Și vânzările la produsele din categoria de aparate medicale de uz casnic au fost puternic influențate de pandemie: pe de-o parte, ca urmare a restricțiilor impuse, a scăzut cererea pentru aparate medicale destinate tratării virozelor respiratorii, dar a crescut spectaculos cererea pentru pulsoximetrul Laica – produs introdus în gamă în vara anului 2020. Odată cu reducerea sau eliminarea restricțiilor, a început să crească cererea pentru aparatele de aerosoli.
În paralel, am observat în ultimii doi ani o ușoară, dar constantă creștere a cererii pentru celelalte categorii de aparate medicale: termometre si tensiometre”, a declarat Eduard Pârvu, Sales Manager Medical Shopping Zone.
Pe piața locală, din vânzările totale Laica, între 50-55% reprezintă vânzările prin magazine și farmacii online, iar între 40-45% vânzările prin magazine și farmacii fizice. Medical Shopping Zone realizează 90% din vânzări către distribuitori persoane juridice iar 10% sunt vânzări directe către persoane fizice, prin intermediul canalului online de distribuție, dar și prin intermediul platformelor marketplace.
Laica România estimează ca anul acesta să înregistreze o creștere a vânzărilor de aproximativ 10%. Atenția companiei în 2022 se concentrează în egală măsură pe categoriile de produse destinate sănătății și wellness-ului, filtrării apei, cât și pe electrocasnicele pentru bucătărie.
Laica este o companie de familie care a fost înființată în anul 1974 și are sediul central în nordul Italiei. Domeniul de activitate al companiei îl reprezintă produsele de larg consum din domeniile filtrării apei, îngrijirii și monitorizării sănătății și creșterii calității vieții.
Laica este lider pe piața din Italia în domeniul cântarelor corporale, de bucătărie și cănilor și sistemelor de filtrarea apei.
În România, compania este prezentă de peste 12 ani prin Medical Shopping Zone S.R.L. În prezent, compania Medical Shopping Zone are 9 de angajați și a înregistrat în 2021 afaceri de 2.4 milioane de euro și un profit de aproximativ 350.000 euro.