Brandul Wellington a acumulat peste 450 activități și 35.000 angajați. "Multe companii oferă angajaților beneficii standard fără rezultate. Criza COVID-19 ne-a determinat să accelerăm dezvoltarea platformei digitale de wellbeing."

Brandul Wellington a acumulat peste 450 activități și 35.000 angajați. "Multe companii oferă angajaților beneficii standard fără rezultate. Criza COVID-19 ne-a determinat să accelerăm dezvoltarea platformei digitale de wellbeing."
scris 29 mai 2020

Brandul Wellington, cu o serie de programe de wellness în care concentrare este pe activități fizice, nutriție, prevenția bolilor profesionale, kinetoterapie și managementul stresului, fiind puse la dispoziția companiilor o serie de workshopuri pentru a-i ajuta pe angajați să mănânce mai sănătos, să-și echilibreze emoțiile și să facă mișcare în mod regulat, a acumulat un portofoliu, până în 2019, de peste 450 de activități realizate on-site, la sediul clienților sau în alte locații dorite de acestia, și a ajuns peste 35.000 de angajați prin intermediul activităților. Printre programele care s-au bucurat de un mare succes au fost Wellness Weeks, Wellness Days, Wellness Challenges, dar și activări punctuale cum ar fi Smoothie Bike sau workshop-urile dedicate hobby-urilor, spune Alina Grozescu, Founder și CEO Max Relax&Wellington.

În 2006, ea a înființat Max Relax, prima companie de masaj pe scaun din România care se adreseaza zonei corporate. 

Urmărește-ne și pe Google News

"Am observat că majoritatea programelor de wellness pleacă de la ideea că angajații trebuie să-și asume răspunderea pentru starea lor de sănătate fizică, emoțională  și mentală, compania fiind doar un mijloc pentru atingerea acestui scop. Participând la mai multe congrese internaționale de Corporate Wellness desfășurate în SUA, am realizat că wellbeing-ul înseamnă mai mult decât o simplă responsabilitate a angajaților, fiind necesară integrarea componentei de wellbeing în cultura organizațională a fiecărei companii. Planificarea schimbării și managementul performanței înseamnă mai mult decât oferirea drept beneficiu a unui abonament la sală sau a unui coș de fructe de lângă espresorul de cafea, ea implică leadership și strategii de business.

De aceea, în anul 2015, am creat brandul Wellington, care a devenit un ”trendsetter” în domeniul Corporate Wellness, mutând focusul de la beneficiile acordate salariatului dintr-o listă lungă de opțiuni la integrarea conceptului de wellbeing în cadrul culturii organizaționale a companiilor. Programele noastre de wellbeing au fost întotdeauna  ”tailor made”, fiind adaptate foarte bine nevoilor clienților noștri și predate ”la cheie”. Totodată, am preferat o abordare integrată, acordând o atenție deosebită modului în care aceste programe erau comunicate și prezentate angajaților, precum și gradului de participare al acestora. Această abordare ne-a ajutat să dezvoltăm parteneriate de lungă durată, bazate pe încredere și rezulate vizibile", spune fondatorul.

FOTO Atenor refinanțează și rescoate la vânzare complexul Hermes Business Campus, curtat de jucători mari. A început și vânzările de locuințe, în pofida COVID-19 CITEȘTE ȘI FOTO Atenor refinanțează și rescoate la vânzare complexul Hermes Business Campus, curtat de jucători mari. A început și vânzările de locuințe, în pofida COVID-19

Ea constată că, în România de azi, doar câteva companii se bazează pe obiective clare și cunatificabile atunci când vine vorba de wellbeingul angajaților. Din fericire sunt destul de multe companii interesate să urmeze trendul de afară, fiind gata să facă pasul către un program de wellbeing bazat pe  obiective concrete și stabilirea unei strategii pentru atingerea acestor obiective.

Multe companii oferă angajaților diverse beneficii standard cum ar fi abonamentele la sală, vouchere cadou sau alte servicii  nepersonalizate pe nevoia angajaților, fără a fixa obiective clare și fără a investi aproape deloc în educarea lor. Cu timpul, o astfel de abordare se poate dovedi extrem de costisitoare, iar companiile vor realiza că politica de beneficii nu furnizează rezultatele așteptate. De fapt, în toate cursurile de specializare pe care le-am urmat ulterior tot în SUA, respectiv Corporate Wellbeing Specialist și Workside Wellness Specialist (Institutul Național de Wellness) se sublinia foarte clar diferența dintre beneficiile pentru angajați și programul strategic privind wellbeingul angajaților.

Brandul Wellington a acumulat peste 450 activități și 35.000 angajați.

Stimulentele financiare și alte beneficii ca formă de motivare a angajaților au pierdut teren în fața unor inițiative menite să contribuie la creșterea rezilienței, a loialitățiiși a performanței angajaților. Educarea angajaților și dezvoltarea unei culturi organizaționale concentrate pe wellbeing și sănătate reprezintă aspecte prioritare pentru companiile orientate către performanță. În cadrul companiilor mari din  SUA există departamente specializate, conduse de un specialist în Corporate Wellness care elaborează obiective și o strategie clară în domeniul wellbeingului, colaborând în acest sens cu companii specializate în această zonă. Managementul performanței a devenit un proces integrat în procesul de schimbare, implicându-i pe managerii de HR, specialiștii în Corporate Wellness și urmărind dezvoltarea constantă a angajaților. Performanța nu înseamnă doar retenția și engagementul angajaților, ci și productivitatea, eficacitatea și sănătatea acestora.

FOTO Imad Kassas, patronul echipei de fotbal Metaloglobus, se extinde puternic pe piața imobiliară, cu proiecte care însumează circa 1.000 de apartamente CITEȘTE ȘI FOTO Imad Kassas, patronul echipei de fotbal Metaloglobus, se extinde puternic pe piața imobiliară, cu proiecte care însumează circa 1.000 de apartamente

"Încă din 2015 m-a preocupat ideea creării unei platforme de wellbeing după modelul celor pe care le-am văzut în SUA, adaptată bineînțeles nevoilor companiilor și angajaților din România. În tot acest timp am găsit tot felul de motive care au ținut proiectul on hold, considerând mai ales că românii și companiile care activează în țara noastră nu sunt încă pregătite pentru așa ceva.

Criza generată de COVID-19, care a restricționat deplasările și a impus, implicit, lucrul de acasă,  a reprezentat cadrul care m-a determinat să accelerez dezvoltarea platformei digitale de wellbeing care să ne permită  transferul în on-line a activităților organizate în mod obișnuit, on-site. Am anticipat că această criză va genera SCHIMBAREA. Wellbeing-ul este considerat un instrument capabil să genereze schimbări în cadrul organizației, în sensul creșterii performanței angajaților, precum și a rezilienței și engagementului acestora. Bazându-mă pe experiența dobândită în ultimii 14 ani în domeniul wellbeingului, am creat împreună cu echipa, o platformă care facilitează accesul angajaților la resurse digitale de wellbeing. Digital Wellbeing Platform by Wellington este un proiect la care am aspirat de foarte mult timp. Cu ajutorul echipei mele, formată din oameni extrem de creativi, flexibili și dedicați, am construit programe digitale valoroase al căror succes se datorează tocmai experienței vaste în domeniul Corporate Wellness pe care au acumulat-o membrii echipei de-a lungul timpului (unii dintre ei având chiar și peste 10 ani de experiență în domeniu).

Ne-am dorit să venim în sprijinul companiilor și angajaților acestora cu soluții cât mai accesibile și adaptate nevoilor curente, aplecându-ne totodată asupra unui aspect pe care l-am promovat întotdeauna: PREVENȚIA. În toată această perioadă s-a dovedit mai mult ca niciodată că sănătatea este un aspect primordial, iar un organism sănătos este mult mai capabil să combată o serie de boli, inclusiv COVID-19.

Platforma noastră este un instrument excelent pentru a oferi angajaților programe ”la cheie” dezvoltate de noi împreună cu specialiști din diverse domenii (nutriție, ergonomie, manangementul stresului, artă, sport, etc), ”pastile de sănătate”, precum și o serie de sesiuni live (webinarii interactive, consultații one on one, coaching individual sau de echipă). Toate aceste soluții digitale pot fi personalizate în funcție de nevoile companiei, ceea ce ne permite să menținem și componenta ”tailor made”, explică Alina Grozescu.

Ea apreciază că unul dintre avantajele majore ale platformei este dat de faptul că managerul de HR sau persoana responsabilă cu implementarea programului în cadrul companiei are acces la un modul care a fost special creat pentru a oferi statistici în timp real legate de accesul pe platformă, înscrieri, feedback-uri, etc, asigurând totodată confidențialitatea șiprotecția datelor personale ale utilizatorilor.

De asemenea, un alt beneficiu important este faptul că angajații pot urmări materialele din cadrul programelor create în platforma digitală în ritmul lor propriu. Compania a putut fi mult mai flexibilă, organizând webinariile la orele dorite de angajați, astfel încât aceștia să se poată loga fără a fi limitați la un interval orar generat de sarcinile și activitățile de la job.

Pentru viitorul, compania și-a propus să dezvoltăe în continuare platforma în funcție de nevoile clienților, precum și în direcția construirii unei adevărate culturi de wellbeing în cadrul companiilor cu care colaborează, lucrând deja la lansarea unei aplicații mobile care să permită dezvoltarea unor instrumente noi, capabile să genereze crearea unor comportamente sănătoase într-un timp cât mai scurt, și având ținta ca în fiecare lună să lanseze cel puțin un program nou, care să poată fi completat cu teme abordate în zona de sesiuni live.

viewscnt
Afla mai multe despre
wellington
angajati
firme