Brainient, start-up în domeniul reclamelor video interactive înființat la Londra de antreprenorul român Emi Gal în urmă cu șase ani, a fost preluat de Teads, lider mondial în publicitatea video outstream. Cel mai mare furnizor european de reclame video interactive își va schimba numele în Teads Studio și intenționează să își dubleze echipa de programatori de la București.
Valoarea tranzacției nu a fost dezvăluită, însă potrivit unor surse citate de TechCrunch, investitorii Brainient au fost foarte mulțumiți de oferta Teads și nu vor ezita să îl sprijine pe Gal dacă va decide să pornească o nouă afacere. Separat, o altă sursă a spus pentru portalul tech că Brainient a primit anterior mai multe oferte de cumpărare, care evaluau compania la 10-12 milioane de dolari.
Teads, companie înființată în 2011 de un grup de antreprenori francezi, a atras recent 47 milioane de dolari de la un consorțiu de bănci, printre care HSBC și Bank of China, în vederea finanțării de achiziții în domeniul ad tech.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fondată în 2009, Brainient a devenit în scurt timp lider pe piața europeană de reclame video interactive, cu birouri în Londra, București (unde se află echipa de ingineri IT ai companiei), Paris și Moscova. Anterior, Gal a deținut o firmă de software în România, pe care a înființat-o în propriul dormitor.
În urma preluării de către Teads, Brainient va fi redenumită Teads Studio și va opera independent de compania-mamă, arată un comunicat al Brainient. Conducerea companiei va fi asigurată în continuare de Gal, din poziția de director general, iar Andrei Bărăgan, cofondator și director tehnic al Brainient, și directorul comercial Jonathan Lewis își vor păstra funcțiile actuale.
Potrivit TechCrunch, Gal se va muta la sediul Teads din New York pentru a se ocupa de vânzările pe piața americană. Totodată, antreprenorul român vrea să dubleze numărul angajaților din România.