Muncitorii de la Opel s-au angajat și ei în grevă, alături de cei de la Mercedes-Benz, după ce uzinele Audi și BMW din Germania s-au confruntat cu greve spontane. Acțiunile sunt coordonate de sindicatul IG Metall și au ca scop creșteri salariale și reducerea programului de lucru.
Câteva zeci de mii de muncitori din uzinele de automobile din Germania s-au alăturat celorlalți care au declanșat greve săptămâna trecută, în semn de protest la refuzul patronatelor de a accepta cererile sindicatelor. IG Metall este una dintre cele mai puternice federații sindicale din Germania și cuprinde angajați din industria prelucrătoare. Sindicatele membre negociază de mai mult timp cu patronatele creșeteri salariale de 6 procente și o reducere a numărului de ore de lucru săptămânal.
Până acum, răspunsul conducerii uzinelor a fost unul nesatisfăcător, astfel că muncitorii au început să oprească lucrul spontan. Primii au fost cei de la Audi, în Ingolstadt, apoi cei de la BMW, fiind urmați de cei de la Mercedes. Acum, angajații din fabricile Opel au intrat în grevă, pentru a susține cererile sindicatelor.
Potrivit anunțurilor făcute de IG Metall, cifra totală a greviștilor se ridică la 468.000 de persoane, inclusiv personal din administrație. Alte companii din industria auto, precum Bosch sau Schaffler, au fost și ele victime ale acestor acțiuni de protest ale muncitorilor. Numărul total al membrilor federației IG Metall se ridică al 3,9 milioane de persoane.
CITEȘTE ȘI Al patrulea an de creștere al pieței auto în UE, în 2017. România, pe locul 17, după Ungaria, în timp ce Dacia a depășit mărci consacratePotrivit analiștilor, acestea sunt greve de avertizare și sunt arme obișnuite ale sindicatelor din Germania, pe parcursul negocierilor.
Oferta cea mai bună a patronatului de până acum a fost doar 2 procente de mărire și un bonus de 200 de euro.
Următoarea etapă decisivă va avea loc pe 26 ianuarie, când sindicatele vor trece la o nouă etapă de protest, greva completă de 24 de ore.