Carlos Ghosn pretinde titlul de „cel mai mare producător de automobile din lume”, pentru Alianța Renault Nissan, chiar înainte de publicarea rezultatelor Nissan și Mitsubishi, sub pretextul că VW Group a adunat și camioanele Scania și MAN, ceea ce Alianța nu face. Argumentul a fost folosit pentru a determina statul francez să renunțe la acțiunile companiei Reanult.
Șeful Renault, Carlos Ghosn, cel care conduce compania franceză de 12 ani, a susținut în fața politicienilor francezi că dacă VW Group nu ar lua în calcul camioanele MAN și Scania, nu ar avea vânzări mai mari decât Renault – Nissan – Mitsubishi. Astfel, alianța celor trei companii pe care le conduce ar trebui să-și adjudece titlul de „cel mai mare grup auto din lume”, după cum a declarat Ghosn. Întâlnirea cu parlamentarii francezi a avut, însă, un scop foarte bine determinat. Înainte de sfârșitul mandatului său de CEO, Carlos vrea să convingă statul francez să-și vândă participațiile la Renault, pentru ca legătura dintre compania de automobile franceză și Nissan să se transforme într-o legătură mult mai puternică, cu control privat, să devină, practic, un grup de companii de tip holding, așa cum este VW Group.
Amenințarea voalată a fost una de separare a membrilor Alianței, motivația fiind aceea că angajamentele dintre cele două părți (trei, cu tot cu Mitsubishi, controlată acum de Nissan) sunt temporare și au ca scop consiolidarea companiilor membre. „Nu cred că este sustenabil (n.r. actualul parteneriat)” a spus Ghosn, dând de înțeles că dacă Franța nu lasă liberă compania Renault, pentru a-și consolida legăturile de acționariat, succesul de azi va rămâne doar un palmares în istoria mărcii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Referirile la „responsabilitățile separate” ale celor trei companii membre ale Alianție sunt, evident, ultima carte pe care Ghson o joacă înainte de finalul mandatului său. Practic, el vorbește despre un „roadmap” pe care acționarii Renault ar trebui să îl stabilească pentru viitorul companiei, un parcurs de care el se va ocupa, dacă totul este OK. „Dacă suntem de acord că eu pot contribui la acest roadmap, vom merge mai departe, dar dacă nu este niciun acord despre acest parcurs, ne vom opri”. Carols Ghosn a subliniat astfel, alături de referirea la faptul că este o adevărată provocare să conducă trei companii simultan, că dacă statul francez este de acord să renunțe la acțiunile Renault, el s-ar putea ocupa în continuare de Alianță, dar ca unic șef.
Acționarii principali ai Renault sunt în acest moment statul francez, cu 15%, și Nissan, de asemenea cu 15%. Daimler AG deține un pachet de 3,1%, ca urmare a parteneriatului cu Alianța, iar aproximativ 58% din acțiuni sunt tranzacționate pe piață.
Anul trecut, în luna noiembrie, statul francez a anunțat vânzarea 4,73% din deținerea la Renault, din care doar 10% au fost răscumpărate de companie, pentru a fi acordate unor angajați, restul fiind vândute instituțional. Acesta a fost un prim pas spre renunțarea la controlul asupra companiei, dar reprezentanții statului nu au acceptat pentru moment să coboare sub nivelul Nissan și să renunțe la rolul de control asupra companiei.