Potrivit unui sondaj efectuat de organizația britanică „Which?”, compania maghiară Wizz Air a fost desemnată ca fiind cea mai proastă companie aeriană pe distanțe scurte, relatează theguardian.com
Mai puțin de jumătate dintre clienți s-au declarat mulțumiți în sondajul Which?, în care British Airways a obținut doar 56%, în timp ce Jet2.com a obținut cel mai mare scor, arată G4Media.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pasagerii intervievați în sondajul „Which?” au acordat companiei aeriene cu sediul în Ungaria o stea din cinci pentru experiența de îmbarcare, mediul din cabină și confortul scaunelor.
Pasul dintre scaunele companiei aeriene de buget – diferența dintre două rânduri în clasa economică standard – este de 28 de centimetri, cu doi centimetri mai mic decât cel al rivalului Ryanair.
Nu au fost acordate mai mult de două stele în niciuna dintre celelalte categorii, inclusiv raportul calitate-preț și curățenia.
Wizz Air operează zboruri pe distanțe scurte de pe opt aeroporturi din Marea Britanie, inclusiv Birmingham, Edinburgh, Gatwick și Luton.
CITEȘTE ȘI Modificare a Codului Rutier, avizată: Folosirea de către șoferi a luminilor în timpul zilei, extinsă la alte categorii de drumuriPunctajul general al companiei aeriene, de 48%, a plasat-o pe ultimul loc în clasament, sub Ryanair (52%), Eurowings (53%) și British Airways (56%).
În decembrie, Autoritatea Aviației Civile a declarat că are „îngrijorări semnificative” cu privire la comportamentul „inacceptabil” al Wizz Air, deoarece pasagerii săi au fost mult mai predispuși să facă reclamații grave decât cei ai altor transportatori.
Autoritatea de reglementare a constatat, de asemenea, că transportatorul aerian întârzia să plătească banii datorați pasagerilor.
Jet2.com a obținut cel mai mare punctaj (80%) în cadrul cercetării Which?, înaintea Turkish Airlines (78%).
Which? a intervievat 8.046 de adulți din Marea Britanie în octombrie 2022 cu privire la experiențele lor de zbor din ultimii doi ani.
CITEȘTE ȘI FOTO Gigantul Deutsche Bahn cumpără din nou din România și devine cel mai important client al SoftronicUn purtător de cuvânt al Wizz Air a spus: „La Wizz Air, facem tot posibilul pentru a ne asigura că pasagerii ajung la destinație la timp și cu întârzieri minime. Wizz Air operează o flotă de aeronave Airbus noi, de ultimă generație, cu o vechime medie de 4,6 ani, care oferă pasagerilor confort, spațiu și interioare moderne. A321neo dispune de cea mai largă configurație de cabină cu un singur culoar, cu 239 de scaune cu lățimea de 18 inch. Fiecare aeronavă este curățată după fiecare zbor și este curățată în profunzime în fiecare noapte.”
Un purtător de cuvânt al British Airways a declarat „Nu credem că acest mic sondaj, realizat în timpul uneia dintre cele mai dificile perioade din aviația globală, reprezintă cu exactitate opiniile zecilor de milioane de clienți care au ales să zboare cu noi în aceeași perioadă. Deși nu avem pretenția de a face totul bine de fiecare dată, continuăm să fim recunoscuți pentru serviciile pe care le oferim. Clienții noștri ne spun că apreciază faptul că pot alege dintr-o gamă de cabine, că pot zbura spre și dinspre aeroporturile centrale la ore convenabile din zi, plus investițiile noastre în aeronave noi, scaune noi, wifi, meniuri noi, gustările și apa gratuite pe care le oferim în cabina economică pe distanțe scurte și cea mai generoasă alocație pentru bagajele de mână dintre toate companiile aeriene din Marea Britanie.”
Ryanair și Eurowings nu au oferit un răspuns, relatează theguardian.com