Volkswagen va înceta să mai producă și să vândă două modele wagon (break), pe piața din SUA, ca urmare a schimbărilor semnificative ale cererii clienților de pe această piață.
Formele automobilelor așa cum le știm de decenii se schimbă permanent, odată cu schimbările tehnologice sau de gusturi. Cândva extrem de cerute, pentru calitățile practice, break-urile sau wagon-urile, după cum sunt numite în fucnție de marcă, încep să nu mai aibă căutare, și asta pentru că SUV-urile acoperă întreaga gamă de oferte adaptată la ceea ce doresc clienții. Volkswagen este una dintre mărcile care se află în plin proces de remodelare a portofoliului și a ales, din acest punct de vedere, să renunțe la două astfel de caroserii, Golf SportWagen și Golf Alltrack, pe piața din SUA.
Acolo, piața, într-o amplă schimbare orientată către SUV-uri, nu mai dorește acest tip de mașină, deoarece un SUV de mici dimensiuni este mult mai practic, are un design mai atractiv și, uneori, oferă și tracțiune integrală. Potrivit unui anunț oficial al VW SUA, la sfârșitul acestui an va fi oprită producția celor două modele în uzina Puebla, din Mexic unde sunt produse alături de alte modele ale mărcii pentru America de Nord. VW Golf era ultimul model din gama mărcii care mai oferea la vânzare două break-uri, eliminarea lor urmând să fie o premieră pentru VW în ultimii peste 30 de ani. Cele două Golf-uri, SportWagen și Alltrack, au înregistrat o scădere de 36% față de anul anterior, la doar aproximativ 5.000 de exemplare vândute, un volum insuficiente ca să mai justifice producția.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scott Keogh President and CEO, Volkswagen of America, a declarat că SUV-urile „și-au asumat” deja rolul de vehicule de familie, preluând acest rol de la wagon-uri și minivan-uri.
În prezent, mai mult de jumătate din vânzările Volkswagen din SUA sunt SUV-uri sau crossovere, astfel că planurile companiei germane vizează lansarea altor trei modele noi în următorii ani. Atlas Cross Sport va fi un SUV de mari dimensiuni, așa cum le place americanilor să cumpere, în timp ce în locul wagonurilor mici va fi introdus un crossover subcompact, asemănător cu T-Roc din Europa. Va sosi, de asemenea, și o ofertă electrică, în 2021, derivată din conceptul ID. Crozz.
În aceeași uzină din Mexic, din orașul Puebla, a fost produs, până luna aceasta, și modelul istoric Beetle, care a fost și el eliminat din producție și din ofertă, pentru a lăsa loc SUV-urilor.
Volkswagen a scos din producție break-ul Passat în 2010, iar pe cel al Jetta, în 2014, când a fost înlocuit de Golf SportWagen, ulterior fiind introdus și Alltrack, care dispune de tracțiune 4MOTION.
Caroseriile de tip break sunt în declin și în Europa, însă piața de aici este încă fidelă acestui tip de vehicul, care oferă un portbagaj mai voluminos și în același timp rămâne manevrabil și are o dinamică mai bună decât un SUV. Europea acoperă peste 70% din vânzările globale de wagon-uri, fiind în același timp extrem de rare în China, pe cea mai mare piață auto a lumii. În Europa, Germania acoperă cea mai mare cerere de astfel de caroserii, aproape 40% din total, fiind încă populare cele din clasa medie, inclusiv premium.