Volkswagen Group a început testele cu vehicule autonome în Europa, în orașul german Hamburg. Este pentru prima dată când compania face astfel de teste, cu mașini cu autonomie nivel 4, în Germania.
Volkswagen a alocat o flotă de cinci mașini e-Golf, echipate cu tehnologie de conducere autonomă, respectiv scanere laser, camere video, senzori ultrasonici și radare, care vor rula pe o porțiune de șosea, lungă de 3 kilometri, din Hamburg. Rezultatele testelor vor fi evaluate continuu și vor fi integrate în alte proiecte de conducere autonomă ale grupului. Volkswagen spune că datele obținute vor fi utilizate pentru testele de servicii orientate către client și optimizarea transportului individual.
„Testele se centrează pe posibilitățile tehnice ca și pe cerințele infrastructurii urbane. Pentru a face condusul și mai sigur și mai confortabil în viitor, vehiculele nu doar că trebuie să devină autonome și mai inteligente - orașele trebuie de asemenea să furnizeze un ecosistem digital care ajută vehiculele să comunice cu semafoarele și cu sistemele de management al traficului și la fel cu alt autovehicul”, a spus Axel Heinrich, șeful diviziei de cercetare a VW Group.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, orașul Hamburg își construiește o platformă de cercetare digitală, care va fi gata în 2020 și va avea 9 km. Până atunci, orașul Hamburg va fnaliza upgradarea semafoarelor cu componente pentru comunicații infrastructură-vehicule, pentru optimizarea traficulu și implementarea conducerii autonome în zona orașului.
Modelul e-Golf care participă la testele din Hamburg are 11 lasere, șapte radare și 14 camere. Comunicațiile se ridică la 5 GB pe minut, testele ajungând până la câteva ore pe zi. Fiecare mașină are în portbagaj mașini de calcul care sunt echivalente cu 15 laptopuri. Obiectele, vietățile sau situațiile care se află în aria de acțiune a mașinii sunt detectate de aceste sisteme: pietoni, cicliști, mașini, intersecții, priorități, mașini parcate și benzi de circulație. Inteligența artificială din portbagajul mașinii trebuie să le interpreteze, să răspundă la ele potrivit algoritmilor și fără să dea alarme false. Sunt folosite proceduri precum deep-learning, rețele neuronale și pattern-recognition.
Mașinile, chiar dacă sunt autonome, vor avea la bord șoferi profesioniști care vor supraveghea manevrele coamandate de electronica de la bord și vor interveni în caz de urgență.