Producția de automobile electrice este în acest moment la un nivel destul de redus, însă cererea publicului este din ce în ce mai mare, iar prețul de vânzare începe să fie mai accesibil. Pe măsură ce tot mai multe modele vor fi fabricate, necesarul de baterii Li-Ion s-ar putea să fie atât de mare încât să apară un blocaj în ciclul de producție, sunt de părere reprezentanții VW.
Până în 2025 ar fi nevoie de echivalentul a circa 40 de giga-uzine Tesla, în care să fie produse bateriile Li-Ion necesare mașinilor electrice, este de părere Ulrich Eichhorn, șeful R&D VW, într-un interviu acordat Automotive News. Proiecțiile VW din urmă cu aproape un an privind volumul de mașini electrice vândute a fost deja ajustat în creștere.
Eichhorn este de părere că un sfert din vânzările VW vor fi, până în 2025, bazate pe vehicule electrice. Dacă fiecare dintre constructorii de automobile va avea un sfert din producție formată din vehicule electrice, asta se traduce printr-un necesar de 1,5 TWh, echivalent eletricitate disponibilă. Adică mai mult de 40 de fabrici similare cu uzina Tesla.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tesla Gigafactory este cea mai avansată uzină de baterii Li-Ion dedicată automobilelor electrice, construcția a demarat în 2014 și va fi finalizată în 2018, când va avea o capacitate de 35 GWh, mai mult decâ s-a produs în 2013 la nivel global. Potrivit Tesla, costurile de producție ale bateriilor vor fi mai mici cu 30% față de ceea ce există pe piață, iar uzina va utiliza exclusiv energie din surse regenerabile.