Volvo Cars a raportat o lună de creștere, în septembrie, cu rezultate pozitive pe cele mai mari piețe ale lumii, China și SUA, și o scădere marginală în Europa. După 9 luni, compania suedeză deținută de chinezii de la Geely are un declin de 11 procente, la nivel global.
Volvo pare să fi depășit criza indusă de epidemia de coronavirus, potrivit datelor privind vânzările, anunțate de companie. În luna septembrie, volumul de autoturisme vândut de Volvo s-a ridicat la 67.636 de unități, cu aproximativ 3.000 mai mare decât cel înregistrat în urmă cu un an, adică 4,8%. Pe cea mai importantă piață a mărcii, Europa, volumul înregistrat de suedezi a fost de 30.868 autovehicule, mai mic cu mai puțin de 200 de unități în comparație cu cel de anul trecut (-0,6%). A doua cea mai mare piață a fost China, cu o creștere de 16 procente (17.292 unități), iar pe locul al treilea s-a situat SUA, cu 10.274 autoturisme, în creștere cu 10,2%.
După trei trimestre, Volvo a vândut 45.128 de vehicule, cu 11,1% mai puține decât anul trecut, când depășea jumătate de milion de unități, în intervalul similar. Singura piață a mărcii care are creștere în acest an este China (+3,4%), cu 113.278 unități vândute, în timp ce Europa, principala piață din punct de vedere al volumului vândut, a înregistrat o scădere de 19,2 procente, cu aproape 50.000 de unități mai puțin, față de anul trecut (200.061 autoturisme). În SUA, scăderea a fost de 4,9%, cu 73.604 autovehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit datelor Volvo, în luna septembrie cel mai vândut model a fost XC40, urmat de XC60 și XC90. Aproximativ 70% din vânzări au fost contabilizate de SUV-urile din gamă, în scădere cu 2,7 puncte procentuale față de anul trecut.
În perioada ianuarie – septembrie 2020, vânzările celui mai popular model al mărcii, XC60, s-au ridicat la 131.091 unități, în scădere cu 10%, față de 2019, urmat de XC40, cu 121.905 unități, în creștere cu 27%, și de XC90, cu 61.327 unități, în scădere cu 14,6%.
Volvo a reușit să traverseze destul de bine perioada pandemiei și pare că poate să continue perioada bună pe care o are, în era Geely. Anul trecut, compania a raportat cifre record privind vânzările, 705.452 automobile, dar și venituri și un profit fără precedent (26 miliarde euro și, respectiv, 1,36 miliarde euro).