Constructorul suedez Volvo a încheiat o nouă lună cu creștere, majorându-și avansul comparativ cu lunile anterioare și cu anul 2022, marcat de criza de semiconductori.
Volvo Cars a vândut în mai, la nivel global, 60.398 de autoturisme, în creștere cu 31% față de anul trecut. Performanța a fost susținută în special de vehiculele electrice ale mărcii, care au crescut cu aproape 200%. În lunile anterioare, constructorul deținut de chinezii de la Geely înregistrase creșteri mai mici, de până la 10 procente, față de lunile anterioare.
După cinci luni, Volvo Cars are deja un volum de 275.312 de autovehicule vândute, în creștere cu 14% față de perioada similară din 2022 și se îndreaptă către un final de an apropiat de nivelul pre-pandemic.
Gama de mașini hibrid și electrice, Recharge, a crescut cu 55% față de anul trecut, iar ponderea acestora a urcat la 40% din totalul vânzărilor, cu un procent de 18% pentru mașinile complet electrice.
Pe piața din Europa, principala regiune a mărcii, creșterea a fost peste media globală, cu 40% în plus față de anul anterior, în luna mai, și 15% pe totalul celor cinci luni. În mai, volumul de 26.272 de unități vândute a fost mai mare cu aproape 8.000 de vehicule față de 2022, iar pe intervalul ianuarie – mai creșterea a fost de 16.000 de unități, la un volum total de 119.747 unități. Volvo spune că are, în Europa, o cotă de 63% pentru modelele Recharge și de 19% pentru modelele cu motorizare exclusiv electrică.
A doua piață a mărcii, China, a înregistrat și cea mai mare creștere, de aproape 50%, cu un volum care a crescut de la 9.500 la 14.121 unități, în luna mai, și de la 53.700 la 63.121 pe intervalul celor cinci luni (+17%).
În SUA, creșterea Volvo a fost mai mică, 14%, la un nivel de 10.723 de automobile, cu 28% mașini Recharge și un avans de 66% pentru vehiculele exclusiv electrice, în mai, cu o majorare de numai 11% pe toate cele cinci luni (46.817 unități).
Cele mai vândute modele ale mărcii Volvo rămân în linii mari aceleași: Volvo XC60, cu 18.052 de unități, creștere cu circa 3.000 de unități, urmat de XC40, cu vânzări totale de 17.596 de unități (2022: 12.097 de unități) și XC90 (9.2052 de unități: 8.790 de unități).
CITEȘTE ȘI VIDEO Bateria deceniului, anunțată de chinezii de la Gotion: 1000 km cu o încărcare și 2 milioane de kilometri durată de viațăVolvo a repornit cu bine în 2023 după ce, la finalul lui 2022, raporta o scădere a vânzărilor de 12 procente, singura veste bună fiind o listă foarte mare de comenzi, pe care a început să le onoreze încă din primele luni ale lui 2023.
Compania prognozează o creștere cu două cifre pentru 2023, inclusiv cu ajutorul noului SUV EX90, o nouă generație, electrică, a lui XC90 și a micului EX30, care urmează să fie lansate în acestă vară.
Din punct de vedere financiar, anul 2022 nu a creat probleme, deoarece veniturile au crescut la 30 de miliarde euro, iar profitul operațional a fost mai mare cu 10% față de 2021, urcând la 2 miliarde euro.