Volvo își revine din criza de semiconductori și înregistrează o creștere de peste 30%

Volvo își revine din criza de semiconductori și înregistrează o creștere de peste 30%
scris 6 iun 2023

Constructorul suedez Volvo a încheiat o nouă lună cu creștere, majorându-și avansul comparativ cu lunile anterioare și cu anul 2022, marcat de criza de semiconductori.

Volvo Cars a vândut în mai, la nivel global, 60.398 de autoturisme, în creștere cu 31% față de anul trecut. Performanța a fost susținută în special de vehiculele electrice ale mărcii, care au crescut cu aproape 200%. În lunile anterioare, constructorul deținut de chinezii de la Geely înregistrase creșteri mai mici, de până la 10 procente, față de lunile anterioare.

Urmărește-ne și pe Google News

După cinci luni, Volvo Cars are deja un volum de 275.312 de autovehicule vândute, în creștere cu 14% față de perioada similară din 2022 și se îndreaptă către un final de an apropiat de nivelul pre-pandemic.  

Gama de mașini hibrid și electrice, Recharge, a crescut cu 55% față de anul trecut, iar ponderea acestora a urcat la 40% din totalul vânzărilor, cu un procent de 18% pentru mașinile complet electrice.

 Pe piața din Europa, principala regiune a mărcii, creșterea a fost peste media globală, cu 40% în plus față de anul anterior, în luna mai, și 15% pe totalul celor cinci luni. În mai, volumul de 26.272 de unități vândute a fost mai mare cu aproape 8.000 de vehicule față de 2022, iar pe intervalul ianuarie – mai creșterea a fost de 16.000 de unități, la un volum total de 119.747 unități. Volvo spune că are, în Europa, o cotă de 63% pentru modelele Recharge și de 19% pentru modelele cu motorizare exclusiv electrică.

 A doua piață a mărcii, China, a înregistrat și cea mai mare creștere, de aproape 50%, cu un volum care a crescut de la 9.500 la 14.121 unități, în luna mai, și de la 53.700 la 63.121 pe intervalul celor cinci luni (+17%).

În SUA, creșterea Volvo a fost mai mică, 14%, la un nivel de 10.723 de automobile, cu 28% mașini Recharge și un avans de 66% pentru vehiculele exclusiv electrice, în mai, cu o majorare de numai 11% pe toate cele cinci luni (46.817 unități).

Cele mai vândute modele ale mărcii Volvo rămân în linii mari aceleași: Volvo XC60, cu 18.052 de unități, creștere cu circa 3.000 de unități, urmat de XC40, cu vânzări totale de 17.596 de unități (2022: 12.097 de unități) și XC90 (9.2052 de unități: 8.790 de unități).

VIDEO Bateria deceniului, anunțată de chinezii de la Gotion: 1000 km cu o încărcare și 2 milioane de kilometri durată de viață CITEȘTE ȘI VIDEO Bateria deceniului, anunțată de chinezii de la Gotion: 1000 km cu o încărcare și 2 milioane de kilometri durată de viață

Volvo a repornit cu bine în 2023 după ce, la finalul lui 2022, raporta o scădere a vânzărilor de 12 procente, singura veste bună fiind o listă foarte mare de comenzi, pe care a început să le onoreze încă din primele luni ale lui 2023.

Compania prognozează o creștere cu două cifre pentru 2023, inclusiv cu ajutorul noului SUV EX90, o nouă generație, electrică, a lui XC90 și a micului EX30, care urmează să fie lansate în acestă vară.

Din punct de vedere financiar, anul 2022 nu a creat probleme, deoarece veniturile au crescut la 30 de miliarde euro, iar profitul operațional a fost mai mare cu 10% față de 2021, urcând la 2 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
xc40
volvo recharge
volvo electric
masini electrice
profit volvo