Volvo Cars a anunțat că în perioada iulie – decembrie a înregistrat cele mai mari vânzări din istorie într-un semestru, ca efect al cererii puternice de vehicule electrificate, în perioada de recuperare din pandemia de coronavirus. Reprezentanții Volvo au transmis că au fost luate măsuri „decisive” pentru diminuarea impactului pandemiei în prima jumătate a anului, inclusiv cu repornirea rapidă a activității, ceea ce a avut efecte importante în lunile următoare, concretizate printr-o cererea mare pentru versiunile Recharge, electrificate (electrice și PHEV).
Potrivit companiei suedeze, cota modelelor Recharge s-a dublat în 2020, comparativ cu 2019. În Europa, cota acestei game a ajuns la 29% din totalul vînzărilor mărcii, cea mai bună pondere a vînzărilor de vehicule electrice dintre toate mărcile de pe piață. Pe piața din SUA, marca a fost lider la vânzările de vehicule hibride.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Am avut o a doua jumătate a anului excelentă, după un start dificil, câștigând cotă de piață în toate regiunile principale”, a declarat Lex Kerssemakers, șeful de operațiuni globale al Volvo. „Țintim să construim pe acest trend pozitiv în 2021, pe măsură ce continuăm să lansăm noi modele Volvo electrificate și să extindem businessul online”.
După o scădere de 21% în prima jumătate de an, Volvo a crescut în a doua jumătate cu 7,4%, cu un volum total de 391.751 de automobile.
În total, în 2020, vânzările Volvo s-au ridicat la 661.713 automobile, în scădere cu numai 6,2% față de anul anterior, o adevărată performanță dacă raportăm cifrele la scăderile celorlalți constructori.
În China, Volvo a vândut 166.617 automobile, cu 7,5% mai multe față de 2019, iar în SUA volumul total a fost de 110.129 mașini, cu 1,8% mai multe. Pe ambele piețe motorul de creștere a fost cererea mare de SUV-uri.
În Europa, Volvo a înregistrat o scădere de 15,5% pe întreg anul, cu circa 10 procente mai mică decât media pieței.
Pentru intervalul următor, 2021 – 2025, Volvo își propune să ajungă la o pondere de 50% din vânzări acoperite de vehiculele electrice, iar cealaltă jumătate să fie reprezentată exclusiv de hibride.