Volvo Cars va renunța la dezvoltarea unor noi motoare diesel din cauza costurilor prea mari de reducere a emisiilor de oxid de nitrogen, a afirmat miercuri directorul general al producătorului suedez de automobile, Hakan Samuelsson, transmite Reuters.
”Din perspectiva de astăzi, nu vom mai dezvolta generații noi de motoare diesel”, a spus Samuelsson publicației germane Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Samuelsson a arătat că Volvo va continua producția motoarelor diesel introduse în 2013 pentr respectarea standardelor referitoare la emisii, dar că cheltuielile generate de standardele anti-poluare mai ridicate nu ar fi justificate, scrie News.ro.
Potrivit acestuia, actuala generație de motoare diesel va fi produsă până în 2023.
CITEȘTE ȘI Parlamentul a aprobat noua lege RCA: Despăgubiri limitate prin lege, ASF va calcula prețurile, cheltuieli plafonate pentru firmele de asigurareÎn schimb, Volvo va investi în automobile electrice și hibride, primul model electric urmând să intre pe piață în 2019.
”Trebuie să recunoaștem că Tesla a reușit să ofere un astfel de automobil pentru care oamenii stau la coadă. În acest domeniu ar trebui să fie spațiu și pentru noi, cun o calitate ridicată și un design atrăgător”, a spus Samuelsson.
Șeful Volvo a afirmat anterior că reglementările mai stricte referitoare la emisii vor urca prețurile autompbilelor diesel până la un nivel la care modelele hibride vor deveni o alternativă mai atractivă.
În 2012, limita medie a emisiilor de dioxid de carbon pentru automobilele eurpene va trebui să scadă de la 130 de grame pe kilometru la 95 de grame, obligând companiile să investească mai multe în tehnologia gazelor de eșapament.
Automobilele diesel au o pondere de peste 50% în totalul vehiculelor noi înmatriculate în Europa, făcând regiunea cea mai mare piață de profil din lume.
Volvo, deținută de grupul chinez Geely, vinde 90% din vehiculele offroad XC 90 în Europa cu motoare diesel.
Producătorii auto sunt supravegheați atent de autoritățile de reglementare, în urma scandalului legat de manipularea testelor de poluare de către Volkswagen.
Potrivit Goldman Sachs, înăsprirea reglementărilor ar putea adăuga 300 de euro pe motor la costurile motoarelor diesel, care sunt deja cu circa 1.300 de euro peste cele ale echivalentelor pe benzină.