Volvo Cars și-a redus previziunile de vânzări cu amănuntul pentru întregul an, dând vina pe tarifele europene pentru vehiculele electrice fabricate în China, care vor lovi unul dintre modelele electrice cheie ale producătorului suedez, până când își va muta producția în Belgia, transmite Reuters.
Deși a raportat rezultate mai bune decât cele așteptate în trimestrul al doilea, care i-au adus acțiunile în creștere cu 6% în tranzacțiile de dimineață, Volvo și-a redus prognoza pentru creșterea vânzărilor în acest an de la 15% la 12%-15%, scrie News.ro.
”Este într-adevăr determinat de tarife. Este o problemă pe termen scurt pentru noi, dar este o problemă și doar va trebui să ne ocupăm de asta”, a declarat directorul general Jim Rowan pentru Reuters.
Rowan a spus că, în timp ce Volvo încă mai speră la o creștere de 15%, acum oferă o gamă dată fiind incertitudinea.
”Am vrut să punem o limită în acest sens pentru ca piețele să spună că vom crește în continuare, dar sunt niște factori contrari”, a spus el.
La începutul acestei luni, UE a anunțat tarife provizorii de până la 37,6% la importurile de vehicule electrice fabricate în China, declarând că au beneficiat de subvenții neloiale - o acuzație pe care Beijingul o respinge.
Volvo este deținută în majoritate de compania chineză Geely și se confruntă cu un tarif de 19,9% la vehiculul EX30 complet electric fabricat în China.
Rowan a spus că producătorul suedez de automobile se va confrunta cu minim șase luni” de tarife până când va muta producția EX30 în Belgia, care este de așteptat să înceapă la începutul anului viitor.
CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia este surprins de discountul aplicat lui Duster în RomâniaVolvo a declarat că principala intensificare a producției EX30 la fabrica sa din Gent era așteptată în a doua jumătate a anului 2025.
Analiștii Bernstein au declarat într-o notă că noile estimări de vânzări ”sunt realiste, având în vedere situația macroeconomică de astăzi”.
Principalii producători de automobile au înregistrat o încetinire a cererii de vehicule electrice, determinată parțial de lipsa de modele accesibile și de lansarea lentă a punctelor de încărcare. Între timp, producătorii auto americani și europeni au raportat vânzări puternice de hibrizi și lansează mai multe astfel de modele pentru a satisface cererea.
Volvo a declarat că a înregistrat ”o scădere modestă” a comenzilor de modele complet electrice în al doilea trimestru, dar a remarcat că ”cererea pentru mașini hibride rămâne foarte puternică”.
”Vom continua să investim în această gamă, iar aceste mașini formează o punte solidă pentru clienții noștri care nu sunt încă pregătiți să treacă la electrificarea completă”, a declarat Rowan analiștilor într-o conferință telefonică.
Volvo a produs 211.900 de mașini în al doilea trimestru, mai mult decât a vândut, pe fondul scăderii cererii europene de vehicule electrice.
CITEȘTE ȘI Se închide circulația pe anumite sectoare ale A3, București – PloieștiProfitul operațional, care include participația sa în Polestar, care produce pierderi, a crescut la 8 miliarde de coroane (758 milioane de dolari), de la 5 miliarde de coroane cu un an mai devreme.
Aceasta a depășit cele 6,7 miliarde de coroane așteptate de analiști, au arătat datele LSEG.
Profitul operațional excluzând companiile mixte și asociații, a crescut la 8,2 miliarde de coroane, de la 6,4 miliarde.