Dacia și-a prezentat rezultatele de vânzări din 2024, pentru intervalul ianuarie – iunie, confirmând o creștere mică, dar importantă, într-un an în care impactul vânzărilor slabe ale vehiculelor electrice a afectat performanțele tuturor mărcilor auto europene. Cele mai vândute modele ale Dacia, la nivel global, au fost Sandero și Duster, dar volumele lor sunt cu mult mai mari, în realitate.
Profit.ro vă prezintă cifrele totale de vânzări ale acestor modele, cifre pe care compania nu le publică niciodată în acest fel, cumulat, Dacia plus Renault.
CITEȘTE ȘI FOTO Țiriac Collection s-a îmbogățit cu un exemplar FerrariÎnainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a reușit să-și salveze primul semestru al acestui an, cu un rezultat foarte bun în luna iunie, la care a contribuit și piața din România. Luna iunie a adus constructorului de la Mioveni un volum de 71.000 de autovehicule vândute, mai mare cu aproape 9 procente față de cel din iunie 2023, dar și într-o creștere de 36% față de luna anterioară.
Una dintre cauze este intrarea în vigoare a noilor norme GSR 2, care au determinat dealerii din toată Europa să înmatriculeze mașinile aflate pe stoc care nu mai îndeplinesc aceste norme. Printre ele se numără și Duster 2, care astfel poate fi vândut după 1 iulie.
Ca urmare a cifrelor din iunie, Dacia a trecut de la un minus 6,2%, cât raporta pentru luna mai, la creșterea anunțată pe primele șase luni, de 3,8%, cu un volum total de 358.497 autovehicule vândute, cu care Dacia și-a majorat cota de piață la nivel mondial la aproape 1%.
Dacia Sandero a fost, ca de obicei, cel mai vândut model al mărcii, pe toate piețele pe care este prezentă marca, cu un total de 164.789 unități, în creștere cu 18.5% față de anul anterior.
Volumul real vândut de Sandero a fost, însă, mult mai mare, potrivit datelor interne ale Renault, analizate de Profit.ro.
Cu 175.800 unități raportate și o creștere de 11,4%, Sandero a reușit să surclaseze din nou Clio (148.268 unități, creștere de 3,9%) în vânzările grupului Renault, la nivel modnial, volumul incluzând și vânzările mașinilor cu logo Renault pe grilă.
CITEȘTE ȘI FOTO Wizz Air continuă "campania educativă" în contextul întârzierilor și anulărilor. La ce să fii atent când rezervi un zborCu acest scor, Sandero rămâne cel mai vândut automobil al grupului Renault și unul dintre sursele principale de profit ale grupului. Cifrele arată că vânzările Renault Sandero s-au ridicat la circa 10.000 de unități, dar au fost afectate de lansarea lui Kardian, care a reușit să vândă 5.300 de unități în aceste șase luni.
Duster a înregistrat un total de 113.783 de vehicule vândute, în primul semestru, potrivit datelor Dacia, în creștere cu 1,7%. Cifrele reale, care cuprind și vânzările sub brandul Renault, arată o performanță mai mare cu circa 9.000 de unități, respectiv 132.400 vehicule vândute, valoare care îl poziționează pe locul al treilea în vânzările grupului, dar în scădere cu 3,3 procente față de anul trecut.
CITEȘTE ȘI Dacia Dokker, devenit Renault Express, a fost condamnat la dispariție pentru a doua oară în EuropaCelelalte modele, Jogger și Spring, au vânzări nesemnificative în afara Europei, astfel că cifrele globale coincid cu cele din Europa, cumulate pe ambele branduri.
Jogger s-a confruntat cu o stagnare a vânzărilor, având 50.841 de unități raportate, ceea ce înseamnă o creștere foarte mică, de 0,7%, în timp ce Spring a scăzut dramatic, la doar 11.130 unități, cu 58,7% mai puține decât în urmă cu un an, din cauza eliminării subvențiilor din Franța, Germania, înjumătățirii subvenției în România, dar și ca urmare a apariției unor competitori puternici, MG4 și Citroen e-C3.
CITEȘTE ȘI Șeful vânzărilor Dacia este surprins de discountul aplicat lui Duster în RomâniaDe asemenea, să nu uităm de Logan, care nu mai este prezentat în statisticile Dacia deoarece este vândut doar pe câteva piețe. Chiar și așa, volumul său, 26.195 de unități vândute, nu este deloc de neglijat în economia vânzărilor grupului Renault.
În total, cele cinci modele ale Dacia, cu tot cu versiunile Renault vândute pe piețele internaționale, cumulează 42% din totalul vânzărilor grupului francez, din punct de vedere al volumelor.
În privința valorii de vânzare, cu siguranță Sandero și celelalte cinci modele generează venituri mult mai mici decât Clio, Megane și noile SUV-uri ale mărcii Renault.
Nu același lucru putem spune însă despre profit, care a ajuns să aibă două cifre, după cum au anunțat șefii Renault, care țintesc pentru următorii ani o valoare de 15% pentru modelele Dacia.