După raportul privind vânzările, Volvo Cars a transmis și datele privind performanțele financiare ale companiei pentru anul 2024. Compania suedeză a reușit al doilea an consecutiv de creștere a veniturilor și profiturilor, într-un an dificil în care compania a reușit să evite capcana mașinilor electrice, deși avea o expunere destul de mare în acest segment.
Volvo Cars a reușit să obțină în 2024 o creștere mică dar importantă a veniturilor, cu 400,2 miliarde de coroane suedeze, echivalentul a 35 de miliarde euro.

Avansul a fost de numai 900 milioane de coroane, adică de circa 80 milioane de euro, o sumă importantă, chiar dacă înseamnă doar 0,2%. Veniturile din trimestrul patru au fost afectate de achiziția pachetului integral de acțiuni al companiei NOVO, un joint-venture creat împreună cu Northvolt și care deține fabrica de baterii din
Profitul operațional corespunzător acestor venituri a fost de 27 de miliarde de coroane, un plus de 1,4 miliarde coroane, respectiv 123 milioane euro, iar marja EBIT a crescut ușor la 6,8%. În total, cu tot cu participații în joint-venture și alte asocieri, marja a fost de 5,6%, în special din cauza Polestar.
Rezultatele de vânzări ale Volvo arată un volum de 763.389 vehicule, un nou record pentru compania suedeză, fiind depășit cu 8 procente rezultatul din 2023. Pe segmentul electric, compania a livrat 175.194 unități, în creștere cu 54% față de anul precedent. Cota de vânzări de mașini complet electrice a crescut, în 2024, la 23%, față de 16% în 2023.

Volvo a fost una dintre puținele mărci care produc automobile electrice care nu a înregistrat un declin pe acest segment, reușind să-și impună unul dintre cele mai noi modele lansate, EX30, în Top 3 în Europa, în primul an de existență.
Deși anul 2024 a fost cel mai bun din existența de aproape 100 de ani a companiei suedeze, care astăzi se află în proprietatea chinezilor de la Geely, previziunile pentru 2025 nu sunt extrme de optimiste. Volvo se așteaptă la „un 2025 turbulent” și pune acest lucru pe seama condițiilor dificiel din piață.
Compania spune că în ultimul trimestru al anului a reușit o scădere „considerabil mai mare” a stocurilor, raportat la anul anterior, care a afectate marjele brute înregistrate. De asemenea, mixul de modele și canalele de vânzări au afectate marjele, așa cum s-a întâmplat și din cauza presiunii pe prețuri cu care s-a confruntat întreaga industrie.

„2024 a fost un an cu două jumătăți”, a declarat Jim Rowan, CEO Volvo Cars. „În primele șase luni, am înregistrat o creștere puternică a volumului, de două cifre. Dar, ca și restul industriei, am experimentat o a doua jumătate mai provocatoare. Cererea a încetinit și acest lucru a avut un impact atât asupra ritmului nostru de vânzări, cât și asupra profitabilității. Cu toate acestea, ne putem uita înapoi la 2024 cu un sentiment de realizare în mai multe domenii și suntem bine poziționați pentru a ne atinge ambițiile pe termen lung.”
Pentru 2025, Volvo Cars pregătește cinci lansări, modele noi sau facelift-uri, care vor susține acțiunile de management care urmăresc creșterea eficienței și reducerea costurilor, protejând stocurile. De asemenea, este menționat și faptul că numărul de comenzi a scăzut la nivelul dinainte de pandemie, ceea ce poate anunța o scădere a cererii și în perioada următoare.

Țintele companiei pentru acest an urmăresc un EBIT de 7-8% și o creștere a pieței mai slabă decât în anii anterior, suprapusă peste o scădere a prețurilor în industrie pe fondul unei creșteri a concurenței.
„Volvo Cars anticipează că va fi dificil să atingă volumele și nivelul de profitabilitate atins în 2024”, concluzionează constructorul suedez. De altfel, primele date din 2025, cele privind vânzările din luna ianuarie, confirmă previziunile companiei și vin cu o scădere de câteva procente a vânzărilor, în special din cauza pieței din China.