Volvo Cars a ales producătorii CATL și LG Chem pentru furnizarea de baterii electrice litiu-ion pentru mașinile electrice pe care compania le va produce. Contractul este unul pe termen lung, cu o valoare de mai multe miliarde de dolari, potrivit anunțului companiei.
Volvo și-a asigurat necesarul de baterii electrice pentru mașinile electrice pe care le va produce în următorii ani, prin semnarea unui contract cu CATL și LG Chem. Compania și-a propus ca 50% din totalul vânzărilor companiei să fie reprezentate de vehicule cu propuslie electrică, până în 2025.
„Viitorul Volvo Cars este electric și noi suntem determinați să ne mutăm dincolo de motoarele cu combustie internă”, a declarat Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo. „Acordurile cu CATL și LG Chem demonstrează cum ne vom atinge ambițioasele ținte de electrificare”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
LG Chem este partener devenit tradițional pentru Volvo, deoarece furnizează deja baterii pentru versiunile hibrid ale XC90, XC60 și V60.
Prima linie de producție de vehicule electrice a Volvo este în plin proces de cosntrucție, în Ghent, Belgia, și ar trebui să fie gata la finalul acestui an, pentru a produce versiunea complet electrică a SUV-ului XC40, care are pregătită lansarea în ultima parte a anului. Uzina din Ghent produce deja versiuni hibrid ale acestui model. Volvo XC40 va fi primul model complet electric al mărcii și al doilea al grupului, primul fiind Polestar 2. Cele două au fost dezvoltate pe platforma CMA, un produs Volvo - Geely, care deține, de altfel marca Volvo, și vor fi lansate pe piață anul viitor. Geely are deja trei modele proprii, sub marca Lynk &Co, dezvoltate pe această platformă.
Cele două companii asiatice, CATL din China și LG Chem din Coreea de Sud, sunt furnizori pentru mai multe companii auto din Europa, având contracte de furnizare pe termen lung cu Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Renault and Jaguar. LG Chem are o uzină de baterii, în Polonia, în timp ce CATL își construiește propria fabrică în Germania.