Volkswagen Group intenționează să construiască propria uzină de baterii solid-state, în Europa, pentru a nu mai depinde de furnizorii din Asia. Termenul țintă este 2024 - 2025, când ar trebui să fie fabricate primele baterii.
Șeful Volkswagen Group, Herbert Diess, a declarat jurnaliștilor, după prezentarea bilanțului la 6 luni, că nu-și dorește să devină dependent de producătorii din Asia, referitor la bateriile pentru vehicule electrice. CEO-ul VW este de părere că avansul tehnologic din domeniul separatoarelor ceramice face tot mai viabilă producția de masă a bateriilor de tip solid state. Diess a spus că este foarte probabil ca o fabrică de astfel de baterii solid state să fie construită în Europa, chiar în Germania.
VW are un parteneriat cu QuantumScape Corp., o companie care face cercetări avansate în domeniul bateriilor și care are rezultate neașteptat de bune. Diess a mai spus că în următorii ani ar putea fi gata primele baterii pentru teste, iar în jurul anului 2024 să fie produse primele baterii de serie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În prezent, există mai multe anunțuri privind investiții în fabrici de baterii în Europa, cea mai recentă fiind cea a chinezilor de la CATL, care au semnat un acord cu guvernul federal privind o astfel de fabrică, în Erfurt, Germania. Principalul beneficiar va fi BMW, care a semnat un contract de 1 miliarde de euro pentru viitoarele baterii produse în Germania. De asemenea, Tesla și-a anunțat intenția de a investi într-o nouă „giga” fabrică de baterii, în Europa.
Bateriile solid state au generat o serie de declarații controversate în ultima perioadă. Dacă cei de la Toyota, care pot fi considerați pionieri în materie de vehicule propulsate cu ajutorul curentului electric, au declarat că viitorul bateriilor fără electrolit lichid este foarte aproape, posibil către începutul deceniului următor, la celălălalt pol sunt cei de la Nissan, care au spus că avansul în acest sector este zero și că deocamdată ar trbeui ca lumea să se orienteze către bateriile Li-Ion.
Bateriile solid state nu mai foloses electroliți lichizi, sunt mai compacte și permit o desnitate de energie pe volum mult mai bună. În acest fel, și autonomia vehiculelor echipate cu astfel de baterii va fi mai mare, în timp ce încărcarea ar fi mult mai rapidă.