Bugetul de investiții, actualizat anual ca parte a planificării pe cinci ani, este în scădere față de alocările anterioare: 165 de miliarde de euro pentru perioada 2025–2029 și 180 de miliarde pentru 2024–2028, anul 2024 marcând vârful cheltuielilor. Între timp, Volkswagen, care include mărcile Porsche și Audi, a fost afectat de tarifele americane și de competiția acerbă din China, scrie agenția Reuters, citată de News.ro.
Aceste presiuni au lovit puternic în special profitabilitatea Porsche, care își vinde circa jumătate din autoturisme pe aceste două piețe și care a anunțat recent o reducere majoră a ambițiilor în zona vehiculelor electrice.
Blume a declarat pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung că noul plan de investiții se concentrează ”pe Germania și Europa”, vizând produse, tehnologii și infrastructură. El a spus că discuțiile privind un program extins de economii la Porsche vor continua până în 2026.
Porsche nu se așteaptă la creștere în China, spune Blume
Blume, care va renunța în ianuarie la funcția de CEO Porsche pentru a se dedica exclusiv conducerii Volkswagen, a precizat că decizia privind o posibilă uzină Audi în SUA depinde de sprijinul financiar substanțial pe care Washingtonul l-ar putea oferi.
Deși Porsche nu se așteaptă la creștere pe piața chineză, Blume a menționat că o localizare a producției în cadrul grupului Volkswagen este posibilă, iar un model Porsche conceput special pentru China ar putea deveni oportun în viitor.
CEO-ul a adăugat că prelungirea recentă a contractului său la vârful Volkswagen până în 2030 reprezintă un semnal clar de susținere din partea familiilor Porsche și Piech, precum și a landului Saxonia Inferioară, cei mai mari acționari ai grupului.
”Dar este adevărat, desigur, că acționarii au suferit pierderi de când Porsche a devenit companie listată acum trei ani. Și eu trebuie să răspund pentru aceste critici”, a spus Blume.
















