Marca auto Volkswagen a anunțat că, până în 2026, intenționează să lanseze pe piață 10 noi modele electrice și de asemenea că rămâne angajat față de piața din China, unde mărcile străine încep să piardă teren față de rivalii locali, transmite Reuters.
"Principiul nostru director este dezvoltarea în China, pentru China la viteză maximă", a declarat directorul general de la VW Passenger Cars, Thomas Schafer, cu ocazia Salonului auto de la Shanghai, arată Agerpres.
Volkswagen, cea mai vândută marcă de autoturisme pe piața din China în ultimele decenii, se numără printre mărcile străine de automobile care pierd teren pe cea mai mare piață auto din lume, în condițiile în care rămân în urma rivalilor chinezi care lansează automobile electrice. De exemplu, în 2022, vânzările Volkswagen în China au scăzut cu 3,6% până la 3,18 milioane de vehicule.
În luna februarie, producătorul chinez de automobile electrice BYD a devansat Volkswagen, devenind cea mai vândută marcă de autoturisme din China, pentru a doua lună la rând.
Cu ocazia prezentării sedanului electric ID.7 EV, Thomas Schafer a anunțat că Volkswagen intenționează să lanseze 10 noi modele electrice până în 2026. Schafer a mai spus că producătorul german investește puternic în societățile sale mixte din China pentru operațiunile de design, producție, cercetare și dezvoltare.
Anterior, Volkswagen anunța că intenționa să scurteze perioada de timp necesară pentru lansarea pe piață a nor noi modele, de la patru ani în prezent până aproape de media de 2,5 ani din rândul rivalilor chinezi, parțial și prin relocalizarea în China a activităților de cercetare și dezvoltare pentru modelele chineze.
Marți a început la Shanghai cel mai mare salon auto din lume, Auto Shanghai 2023, unde constructori precum General Motors, BMW, Nissan, BYD Auto și NIO au dezvăluit zei de noi modele de automobile electrice, lăudându-se cu încărcarea rapidă, navigația și divertismentul prin satelit precum și posibilitățile oferite de conducerea autonomă a automobilului.