Volkswagen Group a livrat anul trecut 10.83 milioane de automobile, cu numai 0,9% mai multe decât în 2017, dar suficient pentru a păstra titlul de cel mai mare producător de autovehicule din lume, depășind Toyota sau General Motors.
Volkswagen Group a demonstrat și în 2018 că scandalurile prin care a trecut în ultimii ani au întărit mai degrabă compania, decât să o slăbească, dovadă stând cele aproape 11 milioane de vehicule livrate în cele 12 luni, o valoare record pentru companie în toată istoria sa. Chiar dacă luna decembrie a adus o serie de scăderi pe piețele importante, Europa, America de Nord sau China, compania din Wolfsburg a reușit să încheie anul cu plus atât în Europa (1,2%), unde Germania a generat un declin apropiat de zero ( -0,1%), cât și în China (0,5%), în pofida războiului tarifelor și declinului pieței pe ansamblul ei.
În Europa, VW Group a livrat 4,38 milioane de vehicule, din care 3,5 milioane au fost vândute în vestul continentului, în America de Nord au fost livrate 956.700 vehicule (scădere de 2 procente), iar în China, cea mai mare țară la nivel global, pentru companie, au fost vândute 4,20 milioane de autovehicule.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mărcile de volum, dar și cele premium, VW, Skoda, Seat, Porsche și Lamborghini au înregistrat noi recorduri de vânzări, în pofida traversării unei perioade controversate, cu scandaluri și incertitudini generate de schimbări ale legislației. Singura marcă fără performanțe istorice în 2018 a fost Audi, care a avut o scădere mai serioasă în decembrie, 14,5%, și a încheiat anul cu un declin de 3,5 procente, fiind afectată și de scandalul motoarelor diesel, și de războiul tarifelor China - SUA.
„Chiar dacă stabilirea unui record nu a fost ținta noastră principală, suntem bucuroși cu acest rezultat. În special, în a doua jumătate a anului, lucrurile nu au fost atât de ușoare pentru noi, în 2018. A fost posibil să obținem acest record de livrări pentru Grup mulțumită unei combinații de produse minunate și un nivel mare de încredere pe care clienții noștri au avut-o în noi”, a declarat Chistian Dahlheim, șeful vânzărilor pe grup.
Anul trecut, VW Group s-a situat pe prima poziție, depășind și Toyota, care a raportat 10,2 milioane de vehicule vândute, dar și Alianța Renault - Nissan (10,6 milioane unități), care nu este o companie și nici un grup de tip holding, ci doar o alianță de companii. Scandalul arestării lui Ghosn a arătat, de altfel că Renault Nissan este departe de a fi o structură coerentă, cu o conducere, o structură și un business unitare.