La o lună după ce a anunțat că a subestimat consumul de combustibil și emisiile de CO2 pentru aproximativ 800.000 de mașini vândute în Europa, Volkswagen a revenit asupra afirmațiilor inițiale, declarând că numărul automobilelor cu probleme este de doar 36.000.
"În urma investigațiilor interne amănunțite și a măsurătorilor efectuate, este evident că aproape toate modelele analizate corespund din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Suspiciunea privind o posibilă modificare ilegală a valorilor pentru consumul de combustil al modelelor aflate pe liniile de producție nu a fost confirmată", se arată într-un comunicat al grupului auto german.
Potrivit grupului, investigațiile interne au relevat abateri minore de la cifrele oficiale pentru circa 36.000 de vehicule, fiind afectate nouă modele produse sub marca Volkswagen. Anchete similare se vor desfășura și în cazul subsidiarelor Audi, Skoda și Seat.
În noiembrie, Volkswagen a admis posibilitatea ca aproximativ 800.000 de mașini vândute în Europa să înregistreze valori ale consumului și emisiilor de CO2 peste cele determinate în urma testelor de laborator, extinzând scandalul referitor la emisiile poluante și la unele modele echipate cu motoare pe benzină.
La aceea dată, Volkswagen a estimat că noile probleme vor avea un impact negativ de 2 miliarde de euro asupra veniturilor grupului.
"Cifra de aproximativ 800.000 de vehicule suspectate inițial nu a fost confirmată", potrivit Volkswagen, care a precizat că estimarea referitoare la impactul financiar nu mai este de actualitate.
Investigațiile referitoare la consumul de combustibil și emisiile de CO2 sunt separate de cele privind manipularea emisiilor de oxizi de nitrogen (NOx) cu ajutorul unui dispozitiv instalat ilegal pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial.
Scandalul emisiilor, care a dus la deprecierea puternică a acțiunilor și obligațiunilor Volkswagen pe piețele internaționale, ar putea genera costuri de zeci de miliarde de euro pentru grupul controlat de Porsche Automobil Holding.