Volkswagen anticipează că reorientarea companiei spre automobilele electrice va duce la desființarea a zeci de mii de locuri de muncă în următorii ani, spune Karlheinz Blessing, director de resurse umane la VW, într-un interviu pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Producătorul german intenționează să lanseze, în următorii 10 ani, peste 30 de modele electrice, în condițiile în care încearcă să depășească scandalul legat de manipularea nivelului emisiilor poluante și țintește creșterea marjei de profit.
Potrivit directorului de HR al companiei, construcția automobilelor electrice necesită mai puțin personal.
Compania estimează că va desființa circa 25.000 de locuri de muncă în cel mult zece ani, pe măsură ce o parte din angajații actuali vor ieși la pensie, dar Bessing a reiterat că VW nu plănuiește să oblige pe nimeni să părăsească compania.
CITEȘTE ȘI CE suspectează că reparațiile mașinilor Volkswagen afectate de scandalul emisiilor ar putea duce la uzura prematură a motoarelorConducerea VW negociază în prezent cu sindicatele un plan de reducere a costurilor, care ar trebui finalizat până pe 18 noiembrie.
Angajații companiei au avertizat că negocierile ar putea eșua dacă producărul nu va lua hotărârea de a investi în propria fabrică de baterii auto.
În mai, surse din interiorul companiei au afirmat pentru publicația germană Handelsblatt că Volkswagen plănuiește să investească “miliarde de euro“ într-o fabrică de baterii pentru automobile cu propulsie electrică.
Blessing spune că VW analizează această posibilitate, dar nu a luat încă o decizie în acest sens.
VW mizează pe automobilele electrice pentru recâștigarea încrederii clienților, iar construirea propriei fabrici de baterii ar reduce dependența companiei față de furnizorii externi.
Grupul este implicat într-un scandal de proporții după ce agenția de mediu din SUA a acuzat grupul că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a aproape 600.000 de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.