Martin Winterkorn, fost CEO al Volkswagen Group, și Rupert Stadler, fost CEO al Audi AG, au ajuns la o înțelegere cu compania în care au lucrat, VW AG, pentru plata unor sume de bani importante în urma daunellor produse în scandalul Dieselgate, prin implicarea în echiparea mașinilor cu dispozitive de trișare a emisiilor.
Consiliul de supraveghere al Volkswagen AG anunță că a ajuns la un acord cu fostul președinte al consiliului de administrație, Martin Winterkorn, în privința daunelor în „chestiunea diesel”. Acordul aprobat de Consiliul de Supraveghere prevede o sumă de 11,2 milioane de euro. Un acord similar a fost încheiat cu Rupert Stadler, fost CEO al Audi AG, pentru suma de 4,1 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Sumele au la bază anchetele realizate de companie începând din octombrie 2015, care aveau să stabilească „cauzele și responsabilitățile” în scandalul diesel. VW a depus plîngeri împotriva celor doi șefi, pentru încălcări ale îndatoririlor contractuale și ale legislației. Compania mai precizează că nu au fost constatate încălcări ale altor șefi din cadrul VW.
Cele două acorduri urmează să fie aprobate de AGA, pe 22 iulie.
Sumele vor fi însă suplimentate de plăți mult mai consistente din partea companiei de asigurări D&O, care avea contract de asigurare a administratorului. În urma anchetei, apreciată drept „cea mai extinsă și costisitoare din istoria economică germană”, s-a stabilit ca cererea de daune să se ridice la 270 milioane de euro, sumă pentru care s-a realizat de asemenea un acord.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizarePotrivit investigației interne, Martin Winterkorn „și-a încălcat îndatoririle sale în calitate de președinte al Consiliului de Administrație al Volkswagen AG, prin faptul că nu a investigat contextul utilizării funcțiilor software nepermise” referitoare la motoarele 2.0 TDI , care au fost vândute pe piața nord-americană între 2009 și 2015. El a fost făcut răspunzător și pentru modul în care s-a răspuns solicitărilor autorităților americane.
La rândul lui, Rupert Stadler și-a încălcat îndatoririle, potrivit investigației, în cazul dezvoltării motoarelor diesel AUDI 3.0 TDI și 4.2 TDI care au fost instalate pe vehicule Volkswagen, AUDI și Porsche, acestea fiind dovedite că utilizau dispozitive software nepermise.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteAu mai fost încheiate alte două acorduri cu doi foști angajați de la Audi, Stefan Knirsch, pentru 1 milion de euro, și de la Porsche, Wolfgang Hatz, pentru 1,5 milioane de euro.
Un al treilea angajat, tot de la Audi, Ulrich Kackenberg, nu a acceptat un acord astfel că acesta va fi dat în judecată pentru daunele produse.