Autoritatea de reglementare în domeniul auto din Germania a aprobat planurile Volkswagen privind rechemarea în service a unui număr suplimentar de 2,6 de mașini cu motorizare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de mediu, potrivit unui comunicat al grupului german.
Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA) a autorizat soluțiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea problemelor la 2,6 modele cu motor diesel EA189 TDI, de 1,6 litri, a treia și ultima categorie de motorizare la nivelul celor aproximativ 8,5 milioane de vehicule vândute în Europa de grupul german la care a fost indentificat softul de tip “defeat device”.
De la începutul anului, KBA a autorizat remedierea problemelor pentru aproximativ 5,6 milioane de mașini sub mărcile Volkswagen dotate cu motoare diesel de 1,2 și, respectiv 2 litri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cazul vehiculelor cu motoare de 1,6 litri, modificările, care durează mai puțin de oră pentru fiecare mașină în parte, constau în actualizarea softului și instalarea unei noi componente pe tubulatura de admisie, potrivit grupului.
Deciziile KBA privind mașinile Volkswagen dotate cu softul ilegal sunt valabile pentru toate piețele europene.
Volkswagen notează că autoritățile de reglementare din Germania au spus “fără rezerve” că implementarea soluțiilor tehnice propuse de grup nu cauzează schimbări negative la nivelul consumului de carburant, performanței sau al zgomotului produs de motor.
Precizarea vine la o săptămână după ce cotidianul german Der Spiegel a relatat, citând surse din cadrul Comisiei Europene, că autoritățile de la Bruxelles sunt îngrijorate că măsurile luate de Volkswagen pentru remedierea mașinilor afectate de scandalul emisiilor poluante ar putea cauza defecțiuni la motoarele vehiculelor. Potrivit surselor, actualizările de soft efectuate de Volkswagen în cazul mașinilor care nu respectă standardele europene în privința poluării ar putea genera un stres suplimentar asupra unora dintre componentele motorului, ducând la uzura prematură a acestuia.
Grupul german este investigat în mai multe țări, după ce în toamna anului trecut a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial, dintre care aproximativ 8,5 milioane în Europa, cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Deși a acceptat deja să plătească peste 16 miliarde de dolari dealerilor auto și consumatorilor din SUA drept despăgubiri legate de scandalul emisiilor, Volkswagen continuă să refuze încheierea unor acorduri similare în Europa, în pofida presiunilor din partea Comisiei Europene.
Potrivit Reuters, reprezentanții Volkswagen au declarat că softul echipat pe mașinile cu motoare EA189 “nu reprezintă un dispozitiv ilegal conform normelor UE”. Volkswagen a precizat că va continua să coopereze cu autoritățile de reglementare, cooperare care, în viziunea grupului, “nu ar trebui să fie împovărată de o dispută litigioasă“, conform sursei citate.