Veniturile PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 5% în trimestrul al treilea, la 11,4 miliarde de dolari, din cauza efectului nefavorabil al cursului valutar și a declinului vânzărilor în Europa și China, principalele două piețe ale producătorului auto francez, transmite MarketWatch.
Vânzările de automobile noi ale grupului au scăzut cu 17% în China și cu 4,3% în Europa, unde PSA se află pe locul al doilea în funcție de cota de piață, după grupul german Volkswagen, scrie News.ro.
Efectul negativ al cursului valutar a fost compensat parțial de prețurile mai mari, care reprezintă un factor major în planul industrial al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Scăderile vânzărilor în Europa și China au fost parțial compensate de livrările din Africa și Orientul Mijlociu, care au crescut de peste trei ori.
Peugeot a mărit producția în Iran, care își reface industria auto odată cu îmbunătățirea relațiilor cu Occidentul.
Volumul vânzărilor PSA la nivel global a crescut cu 11%.
Peugeot anticipează că piața auto europeană va crește în acest an cu circa 6%, iar cea chineză cu 15%, estimările fiind conforme cu cele ale majorității producătorilor auto și analiștilor.
Grupul francez mai prognozează o contracție de 15% a pieței auto din Rusia și de 6% a celei din America Latină.