Veniturile PSA Peugeot Citroen au scăzut cu 5% în trimestrul al treilea, la 11,4 miliarde de dolari, din cauza efectului nefavorabil al cursului valutar și a declinului vânzărilor în Europa și China, principalele două piețe ale producătorului auto francez, transmite MarketWatch.
Vânzările de automobile noi ale grupului au scăzut cu 17% în China și cu 4,3% în Europa, unde PSA se află pe locul al doilea în funcție de cota de piață, după grupul german Volkswagen, scrie News.ro.
Efectul negativ al cursului valutar a fost compensat parțial de prețurile mai mari, care reprezintă un factor major în planul industrial al companiei.
Scăderile vânzărilor în Europa și China au fost parțial compensate de livrările din Africa și Orientul Mijlociu, care au crescut de peste trei ori.
Peugeot a mărit producția în Iran, care își reface industria auto odată cu îmbunătățirea relațiilor cu Occidentul.
Volumul vânzărilor PSA la nivel global a crescut cu 11%.
Peugeot anticipează că piața auto europeană va crește în acest an cu circa 6%, iar cea chineză cu 15%, estimările fiind conforme cu cele ale majorității producătorilor auto și analiștilor.
Grupul francez mai prognozează o contracție de 15% a pieței auto din Rusia și de 6% a celei din America Latină.