Vânzările Tesla pe cea mai mare piață auto din Europa și, în același timp, piața principală a fabricii pe care constructorul auto o are în apropiere de Berlin, s-au prăbușit și în luna februarie, după un început dificil în prima lună din an.
Tesla a vândut în luna februarie numai 1.429 de autoturisme electrice pe piața din Germania, ceea ce reprezintă un dezastru al vânzărilor, cu o scădere de 76,3% față de anul trecut.

Cota de piață a mărcii americane a scăzut dramatic la doar 0,7%, după ce ajunsese la peste 3% în ultimii ani. Practic, Tesla a ajuns acum, după ce atinsese recorduri de vânzări și de creștere pe această piață, la un nivel extrem de scăzut, comparabil cu cel înregistrat de mărcile de nișă, precum Mitsubishi sau Jeep.
După primele două luni, volumul de automobile înmatriculat de Tesla în Germania a fost de 2.706 unități, în scădere cu 70,6% față de perioada similară din 2024 și la mai puțin de un sfert din volumele înregistrate în vremurile bune.

Evoluția Tesla nu este o excepție în Germania, pentru că scăderi la fel de dramatice s-au înregistrat și pe alte piețe, inclusiv pe cele din nordul Europei, acolo unde a început ascensiunea mărcii în regiunea europeană.
În același timp, în SUA, vânzările Tesla din prima lună a anului au coborât pentru prima dată sub cota de 50% din piața de mașini electrice, pe fondul creșterilor înregistrate de celelalte mărci, special cele sud-coreene și cele europene.

Vânzările de autoturisme din Germania au înregistrat în luna februarie o scădere moderată, de 6,4%, cauzată în special de vânzările unor mărci de volum, cum este Mercedes-Benz, care ocupă locul al doilea în această piață, cu 18.792 unități (-6,4%), Skoda, cu 15.041 (-5,1%), Opel, cu 7.645 de unități (-33,9%) sau Hyundai, cu 6.247 unități (-10,7%).
Dacia, care se află între primele 20 de mărci de pe această piață, a avut și ea o scădere mare, de 17,6%, cu un volum de numai 4.821 de vehicule livrate, care a anulat, practic, creșterea din ianuarie. Cu un total de 10.549 vehicule înmatriculate în ianuarie – februarie, Dacia are un declin de 15,5% și o cotă de numai 2,6%, în scădere de la peste 3 procente.